Câteva sute de persoane în etate și persoane defavorizate sau fără adăpost au beneficiat de o masă caldă zilnic în cadrul campaniei „Comunitatea Contează”, care s-a încheiat în această săptămână. Timp de două luni, aproape 11 000 de prânzuri calde au fost livrate persoanelor în etate și dezavantajate, care prezintă un risc sporit de infectare cu COVID-19. Acțiunea a fost lansată de Asociația Restaurantelor „MĂR”, în colaborare cu fundația „Regina Pacis” și cu cei de la „Inițiativa Împreună Împotriva COVID-19”.
Până în prezent, datorită donațiilor persoanelor fizice, organizatorii campaniei au reușit să acumuleze suma de 353 570 de lei, bani investiți în cele 11 000 de prânzuri calde oferite persoanelor defavorizate.
„O mare parte dintre prânzurile oferite prin intermediul campaniei Comunitatea Contează au ajuns anume la persoanele fără adăpost. Din cauza restricțiilor de până acum, se pare că persoanele străzii sunt foarte afectate. Dacă persoanele vulnerabile cu locuințe își pot permite să mai gătească acasă, în cazul persoanelor fără adăpost nu putem vorbi despre spații în care să-și prepare mâncarea, așa că ajutorul pe care îl ofeream s-a dovedit mai mult decât binevenit. Totodată, zilnic am livrat prânzuri și către persoane imobilizate la pat sau celor care au rămas fără îngrijirea asistenților sociali în perioada pandemiei din cauză că erau și în grupul de risc 60+.
Am fost foarte entuziasmați să observăm deschiderea mai multor agenți economici de la noi din țară către binefacere. Campaniei noastre s-au alăturat prin urmare și ei prin donații. Dacă voluntarii noștri au timp pe care îl pot aloca, atunci agenții economici au disponibilizat resurse materiale care să susțină aceste cauze”, susține Jazgul Ozorov, reprezentata inițiativei „Împreună împotriva COVID-19”.
„Această inițiativă și-a propus mobilizarea companiilor comerciale pentru a ajuta atât persoanele dezavantajate cât și sectorul HoReCa, ce prepară prânzuri pentru beneficiari. Știm foarte bine că sectorul HoReCa a fost de la începutul pandemiei și continuă până în prezent să fie unul dintre cele mai afectate domenii ale economiei. Prepararea acestor prânzuri calde a oferit posibilitatea la două localuri din Chișinău să plătească în continuare salariile angajaților săi și să le susțină familiile”, a declarat președinta Asociației Patronale a Restaurantelor „MĂR”, Aneta Zasavițchi.
Printre cei care s-au alăturat acestei campanii se numără companiile Acvilin Grup, S-Line Interios, Lux Proba Grup, platforma de vânzare a biletelor iTicket, Fundația Regina Pacis, Inițiativele civice „Împreună Împotrivă COVID-19/Инициатива Вместе Против COVID-19” și „Coliba Albastră”, restaurantele Trattoria Della Nona și GoodFood, dar și băieții de la Comedy Zebra Show, care au susținut un standup
online în care și-au îndemnat urmăritorii să susțină cauza nobilă a campaniei „Comunitatea Contează”.
Deși campania „#210. Comunitatea Contează” și-a încetat colectarea de fonduri pentru această cauză, donațiile pot fi efectuate în continuare pentru inițiativele partenere ale campaniei și anume:
# Fundația Regina Pacis, prin intermediul unei donații financiare.
B.C. „VICTORIABANK” SA
Fil. 11, Chişinău
C/B: VICBMD2X883
IBAN: MD14VI222400011100577MDL
IBAN MD84VI000222401711100577 (EURO)
Cod Fiscal 1015620000999;
# inițiativa Împreună Împotrivă COVID-19/Инициатива Вместе Против COVID-19, AICI sau prin intermediul PayPal la adresa [email protected].
Implicarea fiecăruia contează, pentru că doar împreună putem face lumea mai bună!