Cum a influențat pandemia de COVID-19 comportamentul consumatorilor de pe piața retail? A crescut numărul cumpărăturilor online

shopping_42667100-790×444

Studierea pieței comerțului cu produsele alimentare în rețelele de magazine a relevat modificarea comportamentului consumatorilor datorită declarării stării de urgență cu aplicarea măsurilor de autoizolare, ceea ce a influențat sectorul retail-ului alimentar. Astfel, comerțul produselor alimentare în rețelele de magazine în martie 2020 a crescut cu circa 9 % comparativ cu martie 2019, în aprilie 2020 fiind o diminuare cu circa 8 % comparativ cu perioada similară în 2019.

Evoluția respectivă se datorează atât modificării modalității de achiziționare a produselor în regim online (comerț electronic), cât și utilizarea magazinelor de cartier. Altfel spus, comerţul electronic autohton a înregistrat creşteri importante în perioada pandemiei cu COVID-19, iar așteptările privind evoluţia sa viitoare sunt mai ridicate, pe fondul existenţei unor factori relevanți. Principala categorie de produse vândută online în perioada martie-mai 2020 au fost produsele alimentare. Două rețele de magazine în această perioadă au practicat atât comerțul în magazine cât și comerțul electronic, ponderea căruia a constituit circa 2,5 % din totalul vânzărilor produselor alimentare în perioada susmenționată.

Totodată, comercializarea produselor nealimentare în rețelele de magazine în martie 2020 a crescut cu cca 14 % comparativ cu martie 2019, precum și în aprilie 2020 o creștere cu cca 18 % comparativ cu perioada similară în 2019.

Evoluția respectivă a fost condiționată de suspendarea activității centrelor comerciale, magazinelor specializate, piețelor, etc., respectiv consumatorii achiziționând produsele nealimentare, preponderent de strictă necesitate, din rețelele de magazine.

În procesul de analiză a prețurilor de comercializare a produselor alimentare în rețelele de magazine în primele cinci luni ale anului 2020, Consiliul Concurenței a acumulat și sistematizat informațiile referitor la evoluția prețurilor medii de raft ale unor produse alimentare de importanță pentru populație.

Sursa: Informații prezentate de rețele de magazine/competition.md

Potrivit acestor informații, consiliul nu a înregistrat devieri (diminuări/majorări) esențiale ale prețurilor medii de raft a produselor alimentare de strictă necesitate, în primele cinci luni ale anului 2020, comercializate în cadrul rețelelor de magazine.

Consiliul Concurenței va monitoriza în continuare evoluția prețurilor în sectorul retail-ului alimentar și va interveni în cazul apariției unor provocări concurențiale sau în cazul identificării situațiilor de încălcare a legislației concurențiale.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente