Slanguri corporative sau cum „internshiperii” să-și înțeleagă colegii fără echivoc

Oh no!

În ultimii ani, termenul internship l-a înlocuit pe cel de „stagiu”, care reprezintă un program fie plătit fie neplătit pentru o persoană care dorește să muncească într-o companie. În funcție de companie, stagiarul urmează să se integreze în echipă, să cunoască cum funcționează mecanismele interne ale companiei și, cel mai important, să înțeleagă slangul intern al colegilor cu care lucrează.

Echipa #diez a identificat 15 cuvinte specifice care sunt folosite de angajați în mediul lor de lucru și explică în ce context sunt folosite, astfel încât integrarea în inima echipei să parcurgă armonios și fără neînțelegeri.

Slang reprezintă o totalitate de cuvinte sau semnificații deja existente care sunt folosite de grupuri specifice de oameni pentru a desemna anumite procese de lucru. Utilizarea slangului nu înseamnă deloc un nivel redus de cunoștințe, ci mai degrabă ajută la îmbogățirea termenilor profesionali cu alte cuvinte mai „proaspete” și actuale.

Așadar, iată care este selecția celor zece expresii care sunt deseori folosite în companii/grupuri de profesioniști:

#1. „Vă rog, respectați deadline-ul!”, adică termenul-limită de îndeplinire al unei sarcini (proiect, raport, articol, etc.). De asemenea, termenul deadline se mai folosește în așa cazuri, ca: „deadline pentru înregistrare/înscriere la concurs, burse, program de internship, etc.”.

#2. „La ora 14.00, avem un meeting.” Cu toții asociem cuvântul „meeting” cu proteste. Ei bine, în companii, angajații folosesc termenul meeting cu referire la ședința comună, unde are loc dezbaterea anumitor subiecte importante. Acest meeting poate dura de la câteva minute până la câteva ore, în funcție de numărul de subiecte abordate. De obicei, ședințele au loc într-o atmosferă calmă, în care fiecare angajat își expune opinia pe marginea discuțiilor.

#3. „Pe agenda de astăzi am inclus trei subiecte.” Nu se are în vedere agenda școlarului sau agenda pentru notițe a lucrătorului, ci mai degrabă se referă la ordinea de zi sau planul de discuții care trebuie să fie discutat într-o componență largă sau restrânsă, în funcție de specificul problemei care se pune în discuție.

#4 „Trebuie să obținem un reach cât mai mare.” Reach este un termen care descrie numărul de oameni care au interacționat cu o postare pe rețelele sociale sau efectul pe care l-a atins produsul. Datorită acestui reach, creatorii își dau seama cât de popular a fost produsul lansat și în perspectivă se analizează dacă a meritat efortul depus sau nu.

#5. „Organizăm un event pentru lucrătorii noștri.” Acest termen poate fi înlocuit cu cuvântul „eveniment” sau „întâlnire” dată într-un loc pentru a petrece timpul creativ, pentru socializare sau pentru a discuta planurile pe viitor într-o atmosferă informală.

#6. „Faceți cât mai rapid un update al informației!” În acest caz, update se referă la înnoirea, actualizarea informației vechi, cu anumite precizări care au apărut într-un anumit context.

#7. „Proiectul urmează să obțină un approvement de la șefi.” Acest cuvânt înseamnă a obține aprobare, „undă verde” la implementarea unui proiect, scenariu sau acțiune din partea conducerii companiei, fără de care procesul nu poate fi realizat.

#8. „El/ea deja a devenit FTE (full-time employee) în compania noastră.” Dacă ai reușit să urmezi cu succes un program de internship într-o companie, atunci ai șanse mari să auzi aceste trei litere magice – FTE. Ele înseamnă „angajat cu program de lucru complet”, adică nu mai ești stagiar(ă). Felicitări!

#9. „El e tatăl nostru!”. Într-o companie, termenul „tata” înseamnă bossul sau proprietarul afacerii. În mod normal, „tata” este folosit mai mult în context de fun, dacă relația dintre angajator și angajat se află în armonie și nu depășește bunul simț.

#10. „Căutăm cele mai originale skill-uri la noii angajați.” Nu este pentru nimeni vreun secret că, atunci când ne angajăm la un post de muncă, competențele noastre trebuie să fie cât mai clar descrise și să fie compatibile cu funcția la care aspirăm. Skill-ul semnifică abilitate, un set de cunoștințe care ne ajută să îndeplinim o sarcină complexă.

#11. „Compania organizează o petrecere corporativă.” Are mare noroc persoana care desfășoară internship-ul în perioada sărbătorilor, mai ales a celor de iarnă. A fi prezent la o petrecere corporativă alături de toți membrii companiei este o șansă perfectă de a face cunoștință mai îndeaproape cu ei. De obicei, astfel de evenimente se organizează o dată pe an și într-o atmosferă informală, iar oamenii se cunosc mai bine și construiesc relații colegiale mai puternice.

#12. „În scurt timp îți ofer un feedback.” Feedbackul înseamnă o reacție, un comentariu despre o idee sau un plan propus spre aprobare. Acest tip de comunicare favorizează schimbul de opinii și ușurează luarea deciziilor.

#13 „Răspunde-mi, te rog, ASAP la mesaj.” ASAP se descifrează ca as soon as possibile sau cât mai curând posibil.

#14 „El este un researcher profesionist.” Acest termen descrie funcția persoanei care are meseria de a căuta și verifica/clarifica orice tip de informație. Researcher-ul, de obicei, este un om foarte atent la detalii, iar proverbul „de șapte ori măsoară și o dată taie” descrie perfect funcția persoanei.

#15. „SMM de top.” În ultimii ani, profesia de SMM (Social Media Marketing/Manager) a devenit una dintre cele mai solicitate pe piața muncii. În obligațiunile persoanei SMM intră promovarea online, în rețelele sociale, a produselor unei companii și a brandului în sine.

Anterior, echipa #diez a realizat o listă cu șase programe de internship pentru un start de succes în carieră. Alege una dintre aceste oportunități și înscrie-te la un program de vară sau de toamnă:
#1. Boomerang;
#2. Aquatrade;
#3. Endava;
#4. Philip Morris Moldova;
#5. Unifun;
#6. Public Media Group.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente