Fără „răspund în privat” și chatbot-uri. Regulile desfășurării comerțului online prin intermediul rețelelor sociale

hands-woman-laptop-notebook
Foto:Kaboompics .com

Navigând pe Internet, cu siguranță ai dat de anunțuri sponsorizate, comerciale, de la diferite magazine online. De multe ori, probabil le-ai și trecut cu vederea, iar alteori, fiind interesat de produs, ai căutat fără succes prețul acestuia. În contextul în care comerțul online prinde popularitate în rândul internauților, au fost implementate mai multe reguli pentru cei care vând produse prin intermediul rețelelor sociale (Facebook, Ok, Instagram și altele), inclusiv paginile web.

Sergiu Bozianu, șef de direcție la Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal, a menționat că afișarea prețului produsului în postare spre acces public este obligatoriu, iar practica de a răspunde în privat în legătură cu prețul acestuia contravine normelor legislative și anume articolului 11, aliniatul (1) litera e) din Legea nr. 284/2004 privind comerțul electronic.

„Utilizarea chatbot-ului (aplicației care răspunde automatizat către consumatori) de tipul «Buna ziua. Vă mulțumim că v-ați adresat la noi. V-am răspuns în privat.» reprezintă acțiunea de prelucrare a datelor cu caracter personal cu luarea deciziei automatizate, aspect despre care trebuie să anunțați toți consumatorii și să le asigurați dreptul de opoziție (a se vedea articolul 12 și articolul 17 din Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal). Utilizarea unor astfel de mijloace poate avea loc doar dacă se respectă prevederile articolului 4 din legea enunțată. În caz de neclarități, «Răspund în privat»”, a spus Bozianu.

Prin urmare, cei care nu se conformează regulilor mai sus enunțate încalcă prevederile a două legi.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente