Atenție, fraude cu carduri bancare! Cu ce recomandări vine Centrul pentru Combaterea Crimelor Informatice

media_158624153899126600

În ultima perioadă, s-a atestat o creștere în domeniul fraudelor cu utilizarea cardurilor bancare a clienților mai multor bănci din Republica Moldova. Astfel, poliția vine cu o serie de recomandări pentru cetățeni ca să evite fraudele.

Noua schemă constă în faptul că infractorii iau legătura cu deținătorii de carduri prin intermediul IP telefoniei, astfel mascând numărul real al acestora, iar pe ecranul victimelor afișându-se numărul instituției bancare. Astfel, deținătorii de carduri sunt siguri că discută cu angajații băncii și le oferă date cu caracter bancar. Sub pretextul de a bloca tranzacțiile frauduloase fictive, care sunt prezentate de către escroci, ultimii cer numărul integral al cardului bancar, format din 16 cifre, cu numele și prenumele deținătorului de card, codul de securitate (CVV/CVC) și apoi parolele unice expediate prin SMS la numărul de telefon mobil al deținătorului de card.

Obținând acces la conturile web/mobile banking ale clienților sau ale deținătorior de carduri, escrocul efectuează ulterior transferuri de bani P2P către alte carduri și/sau conturi) sau diverse plăți online.

În acest context, Centrul pentru Combaterea Crimelor Informatice al Inspectoratului Național de Investigații recomandă tuturor cetățenilor să respecte următoarele regulile de securitate:

# nu divulgați nimănui (nici personalului băncii) informațiile dvs. personale sau datele cardului bancar, (numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă pentru efectuarea tranzacției în mediul online), chiar dacă apelul este aparent efectuat de pe numere asemănătoare sau identice cu cele ale băncilor comerciale;

# pentru a verifica dacă într-adevăr sunteți apelați de către angajații băncii, sunați independent la numerele de telefon indicate pe website-urile băncilor comerciale sau a celor indicate pe cardurile bancare, pentru verificare;

# nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;

# verificați lunar extrasul de cont, astfel încât dacă apar tranzacții suspecte, adresați-vă băncii cât mai repede.

Dacă suspectați o fraudă sau o activitate suspicioasă, contactați imediat serviciul clienți la numărul de pe versoul cardului dvs., valabil 24 de ore din 24.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente