(sondaj) Mai mult de jumătate dintre moldoveni cred că COVID-19 este o amenințare exagerată

oameni-strada
Foto:egalitatedegen.md

Mai mult de jumătate dintre moldoveni cred că COVID-19 este o amenințare exagerată. Cel puțin așa arată datele unui sondaj, realizat de CBS-Research. Acesta a fost efectuat în zilele de 11-13 martie în scopul explorării gradului de conștientizare și sensibilizare la pericolul pandemiei.

Sondajul a fost realizat la telefon, fiind reprezentativ pentru populația adultă a țării, cu o marjă de eroare de 4,4 %.

Astfel, la o săptămână după confirmarea primului caz de COVID-19 în Moldova fiecare al doilea cetățean (52,2 %) considera că COVID-19 este o amenințare exagerată. În mod special, o asemenea părere a fost împărtășită de către locuitorii orașelor (56,9 %), persoanele tinere (56,2 % în grupul de 18-29 de ani și 63,5 % în grupul 30-44 de ani).

Drept urmare, patru din 10 (41,2 %) respondenți nu resimțeau îngrijorări în fața pandemiei, în măsură mai mare bărbații (47,6 %), tinerii de 18-29 de ani (48,5 %).

La momentul studiului, autoritățile ordonaseră închiderea instituțiilor de învățământ, măsurile de distanțare socială la scară largă fiind abia în discuții. În acele condiții șase din 10 (58,6 %) cetățeni apreciau măsurile luate ca fiind adecvate.

Marea majoritate a cetățenilor (75,1 %) aprobă limitarea temporară în drepturi în lupta cu COVID-19.

De asemenea, la momentul studiului trei din patru (74,9 %) cetățeni au afirmat că au întreprins careva măsuri de protecție precum mască sanitară, soluții de dezinfectare etc. și la acest aspect constatăm ponderi mai sporite în rândul tinerilor (79,0 % în grupul 18-29 de ani și 81,2 % în grupul 30-44 de ani) și respondenții care au preferat interviul să aibă loc în limbă română (77,1 %).

Populația se arată vulnerabilă în fața informațiilor eronate cu privire la COVID-19. În mod particular 61,1 % au susținut părerea că acest virus ar fi produs de o anumită țară.

Studiul a fost realizat din sursele proprii ale companiei, în cadrul inițiativei globale a Gallup International Association, un grup global de agenții de cercetare în care CBS-Research reprezintă Moldova.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente