(infografic) Moldovenii și-ar dori achitarea fără numerar în transportul public. Care servicii sunt achitate cel mai mult cu cardul

http___com.ft.imagepublish.upp-prod-us.s3.amazonaws

Locuitorii Moldovei sunt în așteptarea plăților fără numerar în transportul public și sunt gata de utilizare a biometriei. Compania Mastercard a efectuat un studiu al preferințelor consumatorilor referitor la plățile fără numerar printre cetățenii Moldovei, utilizatori ai cardurilor de plată. Conform studiului, 90 % dintre utilizatori consideră plățile fără numerar comode și sigure.

Majoritatea deținătorilor de carduri din Moldova (63 %) folosesc în mod regulat cardul bancar, mai des decât o dată pe săptămână. Cel mai des, cu cardul sunt efectuate plățile pentru produse alimentare (71 %), servicii comunale (49 %) și îmbrăcăminte (48 %). Plățile online sunt de asemenea populare în rândul clienților băncilor – 57 % dintre respondenți fac cumpărături online, dintre care 60 % cel puțin o dată pe lună. Cel mai des în acest scop este folosit smartphone-ul (77 %), nu atât de des – un computer (48 %) și tableta (13 %).

Printre domeniile în care sunt dezvoltate serviciile digitale, respondenții la sondaj au remarcat sectorul financiar, alimentația și divertismentul, comerțul și călătoriile. Cele mai așteptate domenii pentru implementarea serviciilor digitale, conform estimărilor moldovenilor, sunt transportul public, asistența medicală, timpul liber și educația.

Serviciile digitale și soluțiile inovatoare pentru plăți în Moldova sunt deosebit de actuale – aceasta este ceea ce așteaptă utilizatorul. Așadar, potrivit rezultatelor studiului, 61 % dintre clienții băncii vor să plătească cu ajutorul unui telefon mobil, 40 % cu ajutorul unui ceas inteligent, 37 % cu cartea de identitate sau pașaportul, precum și cu dispozitive de uz casnic (20 %) și brățări fitness (20 %). Printre metodele de autentificare preferate, utilizatorii aleg un cod pin (46 %) și biometrie – o amprentă a degetului (42 %).

„În ultimii ani, piața Moldovei a înregistrat progrese semnificative în dezvoltarea achitărilor fără numerar, atât în ​​ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de plăți, cât și în domeniul produselor noi de carduri și servicii inovatoare de plată. Cu toate acestea, astăzi doar 44 % din populația Moldovei are un cont bancar. Acest lucru indică un potențial semnificativ pentru dezvoltarea plăților fără numerar în țară – în rețeaua de comerț și servicii, facilități de infrastructură urbană și alte domenii. Mastercard are experiență și tehnologii vaste pentru implementarea inovațiilor de plată în Moldova și dezvoltarea în continuare a incluziunii financiare a populației”, a remarcat domnul Vladimir Rîmciuc, director regional al Mastercard în Moldova.

Conform statisticilor Băncii Naționale a Moldovei, în ultimul an (din 2018 până în 2019), dintre toate tranzacțiile efectuate cu carduri de plată, numărul tranzacțiilor fără numerar a crescut cu 57 %. La fel, se dezvoltă și infrastructura plăților – astăzi în Moldova există 18 000 de terminale de plată, adică cu 15 % mai multe decât la sfârșitul anului 2018.

Mastercard este prezent pe piața de plăți din Moldova de 20 de ani, iar astăzi nouă bănci sunt incluse în rețeaua de parteneri Mastercard. În ultimii cinci ani, numărul tranzacțiilor cu carduri Mastercard a crescut de 2,5 ori, iar cifra de afaceri totală pe carduri în aceeași perioadă a crescut de nouă ori. Majoritatea cardurilor permit utilizatorilor să plătească „cu o singură atingere”: 67 % dintre cardurile Mastercard din Moldova sunt fără contact.

Studiul a fost realizat de compania XPLANE Market Research Agency în noiembrie 2019 în trei orașe din Moldova – Chișinău, Bălți, Cahul. Pe parcursul studiului, au fost realizate 507 de interviuri în profunzime cu deținătorii de carduri cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.

Mastercard este o companie globală de tehnologii în domeniul plăților. Aceasta implementează inovații pentru tranzacții sigure, simple și convenabile, dezvoltând o economie digitală incluzivă, de care să beneficieze toată lumea și pretutindeni. Prin utilizarea de date și rețele sigure, produsele și soluțiile Mastercard ajută consumatorii, instituțiile financiare, guvernele și întreprinderile să își realizeze potențialul cel mai mare. Cu o prezență în peste 210 țări și teritorii, compania tinde spre o lume durabilă care să deschidă oportunități de neprețuit pentru toată lumea.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente