Parlamentul oferă 29 de locuri de stagii în subdiviziunile secretariatului legislativului. Cum te poți înscrie

16836491_1363489603673563_7589026184183560720_o-920×612

Vrei să afli cum funcționează parlamentul? Vrei să te implici personal în procesele legislativului? Înscrie-te la un stagiu de practică în Parlamentul Republicii Moldova.

În perioada sesiunii de primăvară-vară a parlamentului, sunt oferite 29 de locuri de stagii în cadrul subdiviziunilor Secretariatului parlamentului, precum urmează:

— Secretariatul Comisiei securitate naţională, apărare şi ordine publică – un loc;

— Secretariatul Comisiei juridice, numiri şi imunităţi – patru locuri;

— Secretariatul Comisiei economie, buget și finanțe – un loc;

— Secretariatul Comisiei protecție socială, sănătate și familie – un loc;

— Secretariatul Comisiei politică externă și integrare europeană – un loc;

— Secretariatul Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media – două locuri;

— Secretariatul Comisiei mediu și dezvoltare regională – un loc;

— Secretariatul Comisiei administrație publică – un loc;

— Secretariatul Comisiei agricultură și industrie alimentară – un loc;

— Direcția generală documentare parlamentară (Direcția redactare) – două locuri;

— Direcția generală juridică – două locuri;

— Direcția relații externe – trei locuri;

— Direcția generală comunicare și relații publice (Direcția relații cu mass-media, Centrul vizite și informare) – trei locuri;

— Direcția tehnologii și comunicații – două locuri;

— Direcția petiții și audiențe – un loc;

— Direcția generală administrativă – un loc;

— Direcția asistență și dezvoltare strategică – un loc;

— Serviciul achiziții publice – un loc.

La Programul de stagii pot candida persoanele care fac studii de licenţă în ultimul an, studii de master, de doctorat, tineri specialiști din mediul academic, științific şi reprezentanţi ai societăţii civile, conform procedurii de admitere la Programul de stagii.

Condițiile de participare la program sunt pe bază de voluntariat, fără remunerare, recompensă financiară sau materială. Costurile aferente programului sunt acoperite în totalitate de către stagiar.

Candidatul (candidata) trebuie să întrunească următoarele criterii de eligibilitate:

# să nu aibă calitatea de soţ (soţie), rudă sau afin, până la gradul al III-lea, inclusiv, al (a) unuia dintre funcţionarii din subdiviziunea Secretariatului parlamentului pentru care se înscrie;

# să nu aibă antecedente penale nestinse, alte restricţii legale privind activitatea în instituţii publice;

# să aibă vârsta de până la 30 de ani;

# să prezinte dovada înscrierii la studii de licență (cu media la ultima sesiune de minimum 8,5), de masterat (cu media de licenţă de minimum 8,5) sau doctorat (cu media de master de minimum 8,5) în Republica Moldova sau în străinătate, ori dovada angajării în cadrul unei organizaţii neguvernamentale, cu experienţă de lucru de până la doi ani;

# să respecte condiţiile de participare/admitere la concurs, termenul de depunere a dosarului de participare.

# să posede limba de stat şi limba rusă la nivel avansat (redactare limba română/traducere română-rusă), dacă va opta pentru stagiul în cadrul Direcţiei generale documentare parlamentară (Direcția redactare: doi studenți/masteranzi) trebuie să dețină studii filologi;

# să dețină studii în jurnalism și relații publice (Direcția relații cu mass-media: doi studenți/masteranzi), studii privind tehnicile ghidajului (Centrul vizite și informare: un student/masterand), dacă va opta pentru stagiul în cadrul Direcţiei generale comunicare și relații publice.

Dosarul de participare va include:

#  formularul de aplicare;  

#  scrisoare de intenţie;

# copia buletinului de identitate;

#  copia diplomelor de studii deţinute, extrasul de note;

# copia certificatului privind cunoaşterea unei limbi de circulație internațională (în cazul studiilor de licenţă/masterat, diploma de absolvire va servi drept certificare);

# copia carnetului de muncă;

# cazier judiciar sau declarația pe proprie răspundere;

#  copia poliţei de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, valabilă pentru perioada  stagiului;

# scrisori de recomandare.

Dosarul de participare la concurs se va depune personal sau prin oficiul poştal, la adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 105, Secretariatul Parlamentului Republicii Moldova, Direcția resurse umane, precum și prin e-mail: [email protected].

Informații suplimentare pot fi obținute la coordonatorul de program, Valentina Didencu, consultant principal în Direcția resurse umane, la numărul de telefon (022) 820 571. Pentru mai multe detalii, accesează acest link.

Termenul-limită pentru depunerea dosarului este 28 februarie.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente