Instagram renunță la butonul IGTV sau Instagram TV. Decizia de a elimina butonul vine ca urmare a numărului mic de accesări ale acestuia, majoritatea accesând clipurile fie din fluxul principal, fie din fila Explorează, fie din aplicaţia IGTV dedicată. IGTV poate fi accesat acum din meniul de căutare al Instagram-ului.

Conform Sensor Tower, doar șapte milioane de utilizatori Instagram au instalat şi IGTV separat în cele 18 luni care au trecut de la lansare. Pentru comparaţie, Instagram deţine peste un miliard de utilizatori activi lunar, în timp ce TikTok a înregistrat în aceeaşi perioadă 1,15 milioane de instalări, transmite go4it.ro.

„Eforturille continue de a uşura pentru utilizatori crearea şi descoperirea conţinutului IGTV ne-au învăţat că majoritatea utilizatorilor găsesc conţinutul IGTV prin previzualizările din Feed şi canalul IGTV din Explorează, profilurile creatorilor şi aplicaţia dedicată. Foarte puţini apăsau direct pe pictograma IGTV din bara de sus a ecranului din aplicaţia Instagram. Întotdeauna dorim să ţinem Instagram cât mai simplu cu putinţă, aşa că eliminăm această pictogramă, bazând decizia pe aceste descoperiri şi feedbackul din partea comunităţii”, au declarat reprezentanţii Facebook.

De altfel, nici Facebook nu a făcut eforturi prea mari pentru a încuraja conţinutul de tip IGTV. Compania nu are un sistem de monetizare pentru creatorii de conţinut, iar programul său de susţinere include foarte puţini influenceri, cărora le plăteşte costurile de producţie. Totuşi, cei care fac parte din acest grup nu au voie să vorbească despre anumite subiecte sensibile în clipurile „plătite” de Facebook, precum politică, alegeri sau alte probleme sau subiecte legate de societate.