Târgul stagiilor de practică organizat în cadrul Academiei de Studii Economice a Moldovei a adunat peste 30 de companii și instituții publice care, timp de două zile, 26 și 27 noiembrie, au interacționat cu studenții ASEM și au venit cu noi idei și oportunități pentru aceștia. Scopul organizării acestui eveniment este de a crea și a dezvolta un mecanism eficient de valorificare a potențialului uman, în rândul tinerilor specialiști, datorită consolidării parteneriatelor „universitate – agent economic” implementate de către instituția de învățământ superior.

În prima zi a evenimentului, 26 noiembrie, reprezentanții companiilor și-au prezentat programele de dezvoltare și ofertele de stagii în formatul unei lecții publice. Studenții au avut posibilitatea să cunoască multe informații utile despre ofertele companiilor/instituțiilor.

poza 1

Aceștia au vizionat, împreună cu studenții, diverse filmulețe cu mesaj motivațional și au participat la un dialog liber cu toți cei prezenți la eveniment.

Pe 27 noiembrie, cei peste 30 de parteneri au inițiat un dialog deschis cu potențialii beneficiari, împărtășind experiențe și sfaturi utile pentru tinerii specialiști. Atât reprezentanții companiilor, cât și studenții au rămas mulțumiți de organizarea unui asemenea eveniment.

poza 2

Alina Simonov, anul III, specialitatea Drept, a menționat că: „Se spune că ziua bună se cunoaște de dimineață. Târgul stagiilor de practică a creat dis-de-dimineață forfotă și voie bună în Academia de Studii Economice a Moldovei. Cu dispoziție bună, zâmbet pe buze, deschiși la discuție și plini de energie, astfel s-au prezentat companiile și instituțiile de stat la eveniment. Mi-a plăcut foarte mult colaborarea eficientă dintre reprezentanții tuturor instituțiilor și studenții cu care au intrat în discuție, atmosfera fiind predominant armonioasă. Am rămas plăcut surprins de faptul că toate instituțiile au fost deschise să ofere răspuns la orice întrebare, nu s-au sfiit să discute asupra subiectelor puse în discuție de studenți.”

IMG_7602

„Consider că acest gen de târg este binevenit, or studenții pot comunica direct cu potențialii angajatori. Personal, sunt interesat de domeniul bancar și anume la târg am găsit răspuns la mai multe întrebări. Deja cunosc bine unde îmi voi petrece stagiul de practică la primăvară”, a adăugat Alexandru Sîrbu, student în anul II, specialitatea Economie Generală.

„Ne-am bucurat că, și în acest an, studenții au fost interesați de ofertele propuse în cadrul târgului, au fost activi și dornici să-și găsească cel mai bun loc pentru practică. Considerăm că scopul evenimentului a fost atins, în mare parte”, a concluzionat Oxana Barbăneagră, șef Serviciu Marketing, Parteneriate și Carieră al ASEM, lider de echipă a organizării evenimentului.

IMG_7644

Evenimentul a adunat studenți de la toate specialitățile de la ciclul I (licență), II (masterat), dar și elevii Colegiului Național de Comerț al ASEM.

Târgul stagiilor de practică a ajuns anul acesta la a III-a ediție și are ca obiectiv facilitarea conexiunii dintre companiile de pe piață și studenții instituțiilor de învățământ, în vederea asigurării locurilor de practică pentru aceștia. Totodată, companiile și instituțiile publice care participă la târg au posibilitatea să-și prezinte atât locurile de practică disponibile, cât și ofertele de angajare full-time și part-time, disponibile pentru tinerii specialiști din Republica Moldova.