Pe 7 noiembrie se împlinesc trei ani de la prima ediţie a emisiunii Obiectiv Comun, difuzată în direct din studioul TVR din Chişinău. De trei ani, jurnaliştii şi invitaţii emisiunii vorbesc despre exemple pozitive din România şi Republica Moldova şi propun soluţii pe termen lung. O importanţă deosebită o are şi participarea cetăţenilor din diasporă la dezbateri, împărtăşirea propriei experienţe din statele unde au emigrat. În tot acest timp, echipa redacţională a demonstrat că obiectivul comun adus la masa de discuţii este cel civic, al tuturor românilor, oriunde s-ar afla ei.

Programul, difuzat de luni până vineri, de la ora 17.00, îi motivează pe toţi românii să aibă un obiectiv comun, consolidat de valorile europene. Invitaţii emisiunii sunt specialişti de înaltă calificare în domeniile lor de activitate, cu o experienţă vastă la nivel naţional şi internaţional, cât şi protagoniştii reportajelor, care povestesc despre calea pe care au parcurs-o pentru a ajunge la succes.

„Am depăşit numărul de 700 de ediţii Obiectiv Comun, emisiuni în care au fost dezbătute subiecte sociale de actualitate. Jurnaliștii TVR Moldova au reflectat cele mai importante evenimente culturale și istorice, au realizat ediții speciale și au făcut conexiuni cu surse credibile de pe ambele maluri ale Prutului. Astăzi, la fel ca la începutul proiectului, avem acelaşi obiectiv comun, mai ales că emisiunea a apărut ca o reflecţie a proiectelor comune dintre România şi Republica Moldova”, susţine producătorul emisiunii, Elena Guţu.

Diversitatea de subiecte conturează obiectivul comun – cel de a găsi soluţii viabile pentru problemele existente în societate. Printre primele teme ale emisiunii se numără: afacerile dezvoltate de foştii migranţi, legea vaccinării, accesul la studii al copiilor cu deficienţe de auz, educaţia alternativă şi dreptul la vot al diasporei.

Jurnalistul Sandu Scobioala a fost cel care a moderat primele emisiuni acum trei ani.

„Obiectiv Comun a fost și rămâne proiectul meu de suflet. Am fost implicat de la idee și până la lansarea produsului mediatic. Este un proiect unic, la care s-a lucrat mult și s-au depus eforturi enorme pentru a-l aduce publicului basarabean. Îmi amintesc cu mândrie de primele ediții ale emisiunii și cu plăcere de emoțiile transmisiunilor live. Deşi componența echipei s-a schimbat pe parcurs, calitatea produsului a fost întotdeauna în creștere, iar pentru asta vreau să felicit întreaga echipă și să le spun un sincer „La mulți ani!” tuturor celor care au avut și au, în continuare, un obiectiv comun”, menţionează Sandu Scobioala, jurnalist TVR Moldova.

„Obiectiv Comun a evoluat foarte frumos în trei ani, iar împreună cu el am crescut și eu ca profesionist. Ceea ce realizez aici, alături de echipă, reprezintă o muncă enormă. Facem emisiuni despre şi pentru telespectatorii de pe ambele maluri ale Prutului, iar asta ne responsabilizează și mai mult. Mă bucur să știu că avem deja un public fidel. Încercăm să fim onești și să prezentăm obiectiv toate subiectele abordate”, spune Doina Salcuţan, jurnalist TVR Moldova.

Săptămânal, ediţia de vineri  Obiectiv Comun este dedicată vieţii culturale din spaţiul românesc. Jurnalista Dana Ciobanu şi invitaţii emisiunii abordează subiecte actuale pentru toţi iubitorii de artă. Publicul află istoria fenomenului cultural discutat, viziunile artistice ale oamenilor de creaţie şi  programul evenimentelor.

„Printre funcțiile importante ale unei televiziuni se numără și responsabilitatea socială, funcție pe care TVR Moldova și-a asumat-o când a lansat emisiunea Obiectiv Comun. Un proiect media care își propune să aducă în casele telespectatorilor de pe ambele maluri ale Prutului subiecte sociale și culturale de rezonanță”, susţine Dana Ciobanu, jurnalist TVR Moldova.

Emisiunea este difuzată live pe Facebook, unde internauţii sunt invitaţi să scrie comentarii şi întrebări.

Cu ocazia împlinirii a trei ani a emisiunii Obiectiv Comun, urmăriţi în data de 7 noiembrie, începând cu ora 17.00, o ediţie specială despre obiectivele comune ale României şi Republicii Moldova, realizările obţinute prin intermediul unor proiecte reale, cu impact economic, social şi cultural.