Mirela Senatov, Director Resurse Umane, Moldretail Group SRL, povestește despre cum a reuști să devină Director Resurse Umane și despre Târgul de Cariere. La fel, în cadrul interviului de mai jos, Mirela vorbește despre cum e să fii Director de Resurse Umane în Republica Moldova și cum e să angajezi în domeniul retail.
# Cum ai ales profesia de HR? Cum te-au ajutat studiile?
Pasiunea pentru oameni face cariera în HR. Am ales acest domeniu pentru că îmi place ambiguitatea, îmi place să caut logici ascunse, pentru că îmi plac oamenii și resorturile lor spre acțiune. Cu siguranță studiile m-au ajutat enorm, însă experiența pe care o acumulezi de-a lungul anilor este mult mai relevantă.
# Povestește istoria ta de succes sau cum e să fii HR la compania Linella?
Pentru a avea succes nu este suficient să ai un vis, iar lucrurile care te sperie cel mai mult merită făcute. Întotdeauna mi-a plăcut să fiu înconjurată de oameni, să comunic, dar să merg dincolo de socializare și anume, să leg relații constructive, bazate pe suport reciproc.
Misiunea unui HR Linella este de a îmbina preocuparea pentru oameni și o abordare pragmatică, pentru a construi relații de muncă sănătoase prin Simplitate, Respect și Pasiune.
# De ce alegeți Târgul de Cariere ca instrument de recrutare?
Participăm la Târgul de Cariere deoarece această metodă de recrutare ne permite contactul direct cu candidații, iar experiența din sezoanele trecute ne demonstrează că acesta este mai mult decât un instrument pentru recrutarea noilor angajați.
# Cu câți candidați intrați în contact la evenimentul Târgul de Cariere și la câți le trimiteți oferte de angajare?
Având în vedere faptul că Târgul de Cariere este un eveniment destul de popular și unicul în care angajatorul interacționează direct cu pretendenții, profităm la maxim de această ocazie și ofertăm toți aplicanții în dependență de profilul fiecăruia.
# Cum ar trebui să se pregătească un candidat pentru Târgul de Cariere? Ce calități ar trebui să posede?
Cerințe speciale față de potențialii candidați nu înaintăm, însă un CV-facilitează comunicarea cu aceștia și asigură oferirea unui feedback asupra eligibilității candidatului vis-a-vis de o poziție vacantă. În lipsa acestuia, compania noastră oferă participanților formulare de aplicare, care reprezintă prima etapă în procesul de selecție a angajaților. Ulterior, fiecare aplicant este invitat la interviu.
# Este posibilă o reprofilare a candidaților și cât de acceptat este acest concept în compania voastră? Evident, dacă ai o altă specializare.
Unicul criteriu obligatoriu de selecție a potențialilor angajați este dorința de a munci. Domeniul de activitate actual al candidatului nu are un impact decisiv în selectarea lui pentru o anumită funcție. Odată ce candidatul are potențial, compania pune la dispoziția acestuia o perioadă de școlarizare, iar ulterior, angajații beneficiază de diverse traininguri pentru aprofundarea cunoștințelor și abilităților.
# Care sunt avantajele pe care le oferiți potențialilor angajați?
Suntem pаsionаți de ceeа ce fаcem, responsаbili și prietenoși. Lа Linellа, oаmenii sunt mereu în centrul аtenției, de аceeа аcordăm o importаnță deosebită аngаjаților noștri, punându-le lа dispoziție toаte resursele necesаre pentru cа ei să se dezvolte profesionаl în cаdrul compаniei. Credem în promisiuneа pe cаre o fаcem zilnic angajaților Linella și аstа ne motiveаză să fim cei mаi buni.
# Care sunt joburile disponibile acum și veți fi prezenți la Târgul de Cariere din 1-2 noiembrie?
La ediția din 1-2 noiembrie a Târgului de Cariere venim cu diverse oferte de angajare, începând de la angajați operaționali în magazine, până la funcții de conducere. Așteptăm la standul Linella toată lumea care caută un loc de muncă lipsit de monotonie și care vor să facă parte dintr-un mediu performant la nivel național.