Moda și creativitatea au fost la ele acasă în cadrul primului eveniment din seria de discuții publice „Innovation HUB”. Unii dintre cei mai talentați designeri moldoveni au vorbit despre tendințele modei mondiale care se regăsesc în propriile lor colecții, dar și despre rolul pe care îl au inovațiile în promovarea de succes a unui brand vestimentar.
În atmosfera relaxantă, Julia Allert – fondatoarea brandului de modă „Julia Allert”, Anastasia Che – director creativ al companiei „Vistline” și Darya Golneva – câștigătoarea competiției designerilor „Z Generation” au împărtășit cu publicul principalele trenduri care definesc industria fashion din Moldova în secolul 21.
Artistele susțin că tot mai multe branduri vestimentare din Moldova renunță la utilizarea blănii și pielii naturale în colecțiile lor, iar în același timp, motivele etno și broderiile hand made devine tot mai actuale.
Cât privește evoluția modei mondiale, Julia Allert, Anastasia Che și Darya Golneva sunt de părere că aceasta va fi definită de următoarele concepte:
# Sustenabilitate: astăzi, industria fashion este în top 3 cele mai poluante industrii din lume. Fie că vorbim de folosirea de materiale regenerabile sau reciclabile, fie că vorbim despre un proces de producere care să nu polueze mediul înconjurător, moda va evolua având drept obiectiv principal reducerea nivelului de exploatare a resurselor naturale;
# Moda „sănătoasă”: manechinele extrem de slabe care defilează pe podiumuri vor rămâne istorie. Tot mai multe case de modă aleg să fie ambasadorii unui corp sănătos, colaborând cu tineri și tinere care nu au probleme de comportament alimentar. Alături de redefinirea conceptului de „siluetă de manechin”, designerii vestimentari renunță și la popularizarea viciilor pe podiumuri, cum ari fi fumatul. Țigara nu mai este „cool” în industria fashion, la fel ca și anorexia.
# Inteligența artificială: în lume există deja o sumedenie de startup-uri care produc:
— haine inteligente dotate cu un set suplimentar de mușchi, pentru a ușura statul în picioare, ridicarea de greutăți, căratul și alte activități;
— sneakerși care își leagă singuri șireturile și pot fi controlați prin smartphone;
— aplicații care folosesc inteligența artificială pentru a oferi consumatorilor o serie de sugestii și recomandări privind asortarea hainelor pe care le-au ochit în vitrinele magazinelor etc.
Evenimentul a fost organizat în IQOS Experience Zone și ne demonstrează că designul este de fapt tot ce ne înconjoară și stă la baza tuturor industriilor. Și pentru că IQOS nu este doar o alternativă mai bună a țigărilor, dar și un dispozitiv care face parte din viața utilizatorilor, cei mai buni artiști au lucrat la designul lui, pentru a combina cele mai avansate tehnologii cu partea estetică.
Mai mult ca atât, în 2017, compania Philip Morris International a fost premiată în cadrul „Good Design Awards” – cel mai vechi concurs specializat pe excelență în design și inovație din lume, fondat de Centrul European pentru Arhitectură, Artă, Design și Studii Urbane. Modelul IQOS 2.4 a fost apreciat de jurați pentru tehnologia de ultimă oră și designul elegant, centrat pe clienți.
„Innovation HUB” este un teritoriu al creativității, modei și inovațiilor, care funcţionează în perioada 19-26 octombrie la Chișinău, str. V. Pârcălab, nr. 45 (intrare din str. Veronica Micle). Veniți să petreceţi seara în compania unor oameni talentați din diverse domenii, alături de care viitorul este tot mai aproape – designeri, muzicieni, artiști, arhitecți, comedianți și sommelieri! Detalii pe: locals.md.