Învingătorii Concursului „Pedagogul anului 2019” au fost premiați pe 4 octombrie în cadrul festivității dedicate Zilei profesionale a lucrătorilor din învățământ, care s-a desfășurat în incinta Palatului Național „Nicolae Sulac”. La eveniment au participat aproximativ 2 000 de cadre didactice din instituțiile de învățământ din țară.

În cadrul festivității a avut loc ceremonia de înmânare a premiilor Concursului republican „Pedagogul anului”, ediția 2019. Astfel, în acest an au fost desemnați următorii câștigători:

# Categoria „Profesorul anului”

1. Premiul I și titlul „Profesorul anului” – Anton Dorofeev, profesor de biologie, grad didactic I, Liceul Teoretic „Mihai Marinciuc” din mun. Chișinău;

2. Premiul II – Ștefan Bejan, profesor de istorie, grad didactic II, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din mun. Comrat;

3. Premiul III – Dina Ciofu, profesoară de limbă și literatură română, grad didactic I, Liceul Teoretic „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din mun. Bălți.

# Categoria „Învățătorul anului”

1. Premiul I și titlul „Învățătorul anului” – Doina Gliga, învățătoare, grad didactic II, Liceul Teoretic „Ion Luca Caragiale” din mun. Orhei;

2. Premiul II – Mariana Grecu, învățătoare, grad didactic I, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” s. Slobozia Mare, r-nul Cahul;

3. Premiul III – Valentina Metlițcaia, învățătoare, grad didactic II, Liceul Teoretic „Mihail Guboglo” mun. Ceadâr-Lunga.

# Categoria „Educatorul anului”

1. Premiul I și titlul „Educatorul anului” – Aurelia Muntean, educatoare, grad didactic II, Instituția de Educație Timpurie nr. 5 „Licurici” din or. Ialoveni;

2. Premiul II – Valentina Moscalu, educatoare, grad didactic I, Instituția de Educație Timpurie nr. 10 „Guguță” din orașul Râșcani;

3. Premiul III – Diana Tomșa, educatoare, grad didactic II, Instituția de Educație Timpurie nr. 210 „Spiriduș” din mun. Chișinău.

Concursul republican „Pedagogul anului” este organizat cu scopul sporirii prestigiului profesiei de pedagog, stimulării activității creative a acestuia, promovării experienței avansate şi inovatoare, precum și motivării cadrului didactic pentru autoformare şi formare continuă.