Guvernul a anulat astăzi câteva hotărâri care au stat la baza concesionării pentru 49 de ani a Aeroportului Internațional Chișinău. Astfel, cele patru hotărâri de Guvern, aprobate în anii 2012 și 2013, puneau baza juridică a acestei proceduri contestată ulterior. Astfel, potrivit argumentării, aceste hotărâri nu puteau fi luate de un Guvern interimar.

Prima hotărâre punea bazele inițierii unui proiect de parteneriat public-privat pentru concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău. Cea de a doua, din 2013, se referea la aprobarea concesionării activelor și a condițiilor concesionării acestora.

O a treia hotărâre se referă la aprobarea raportului privind derularea și rezultatele concursului închis de selectare a concesionarului, iar a patra se referea la confirmarea aprobării concesionării activelor.

În urmă cu câteva zile, Sergiu Litvinenco, deputatul blocului ACUM, anunța că: „Guvernul este hotărât să anuleze sau să rezilieze contractul care prevede darea în concesionare a Aeroportului Internațional Chișinău și să întoarcă bunul în proprietatea statului. Potrivit lui, actualmente, Ministerul Justiției analizează prevederile contractuale și caută o soluție pentru această situație”.
Totodată, săptămâna trecută Igor Munteanu, deputatul ACUM, puncta că pentru a anula contractul de concesiune autoritățile trebuie să aibă un motiv juridic destul de întemeiat, iar acestea, potrivit lui, există deja, întrucât contractul de concesionare a fost făcut cu încălcări.

Pe 29 august, mass-media din Moldova a primit un comunicat de presă, din partea unei companii, care anunța că NR Investments, o companie din Guernsey, a finalizat, pe 28 august, achiziționarea Komaksavia Airport Invest Ltd, o companie din Cipru, care la rândul ei deține compania Avia Invest. Acesteia din urmă i s-a dat cu chirie Aeroportul Internațional Chișinău pentru 49 de ani.

Nathaniel Rothchild a preluat astfel „structura” de la fostul primar de Orhei, Ilan Șor, care a plecat în Israel.