Președintele Comisiei de Anchetă cu privire la privatizarea și concesionarea a o serie de bunuri ale statului susține că există temei pentru a anula contractul de concesionare, care a fost făcut cu încălcări din start. Igor Munteanu spune că organizarea contratului din 2013 a fost defectuoasă, iar după ce au câștigat concursul, cele două companii au schimbat structura de proprietate imediat, prin includerea unei firme offshore din Cipru, Komaks Avia.

Ieri, într-un comunicat de presă NR Investments, companie a familiei Rotschild anunța că a finalizat achiziționarea a 95% din Avia Invest, cumpărând efectiv compania KomaksAvia Airport Invest, care deține acest pachet. Astăzi, Igor Munteanu sugerează că „se încearcă denigrarea Guvernului și sfidarea țării”.

„Vorbește clar de lipsa de maniere a acestui investitor. Concesionarul nu e în drept, conform legii, să înstrăineze sau să greveze obiectul concesiunii fără acordul scris al concedentului. Nimeni nu poate înstrăina Aeroportul fără acordul Guvernului. Declarațiile de preluare ale lui Rotschild sunt sterile”, a declarat Munteanu.

Munteanu a spus că procesul de concesionare a fost cu încălcări grave. În primul rând, acesta a fost închis, la el participând doar companiile invitate. Din 7 companii, doar două, rusești au fost cu oferte, și anume una care administrează aeroportul Moscovit Vnukovo și Compania AviaInvest, umbrelă a unui consorțiu format de o uzină din Habarovsk și Aeroportul de acolo.

Primii de mai sus nu au fost acceptați în etapa finală, iar ultimii, au câștigat concursul, deși au fost depistate ilegalități. După finalizarea concursului, AviaInvest și-a schimbat proprietarul, ajungând în „combinație” și KomaksAvia, un offshore din Cipru.

Aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat pentru o perioadă de 49 de ani în toamna anului 2013. Concesionarul a devenit firma Avia Invest, președintele consiliului de directori al căreia este Ilan Șor. Administrator al companiei a fost, până la începutul acestui an deputatul Partidului Șor, Petru Jardan.