Poliția de frontieră anunță că va lua măsuri suplimentare de lucru în punctele de trecere situate la graniță cu Ucraina, unde se aşteaptă aglomeraţie în următoarele două săptămâni. Mulți dintre conaționalii noștri vor petrece o minivacanță pe litoralul Mării Negre, prilejuită de sărbătorile naționale. Potrivit datelor statistice, cele mai aglomerate perioade sunt începutul săptămânii și zilele de weekend, dimineața, după-amiază și seara târziu.

În această perioadă, se așteaptă o creștere semnificativă a numărului de călători și mijloace de transport în punctele de trecere Palanca, Tudora, Criva, Otaci, Mirnoe și Giurgiulești-Reni.

Conform unei analize a datelor statistice din ultimele zile, dar și comparativ cu anii trecuți, cele mai aglomerate perioade sunt la început de săptămână și în zilele de weekend, iar orele cu densitate a călătorilor în trafic sunt dimineața (06:00 – 09:00), după masă (16:00 – 18:00) și seara târziu (20:00 – 22:00).

Înainte de a porni la drum, călătorii sunt rugați să se consulte aplicația TRAFIC ONLINE, care estimativ prezintă media timpului de așteptare din toate punctele de trecere. La fel, non-stop activează Linia VERDE a IGPF (022 259 717), unde ofițerii de serviciu vă vor informa nu doar despre regulile și condițiile de traversare a frontierei de stat, dar și situația de moment în punctele de trecere.

În acest sens Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal vor implementa acțiuni necesare privind fluidizarea traficului transfrontalier. Printre aceste acțiuni se regăsesc:
# suplinirea numărului de angajați în cele mai solicitate puncte de trecere, cu detaşarea lucrătorilor din cadrul sediului central și structurilor teritoriale;
# folosirea la maxim a infrastructurii punctelor de trecere, deschiderea spre circulație a tuturor pistelor, inclusiv aplicarea procedurii de ”REVERS”;
# efectuarea procedurilor de traversare a frontierei, în afara rândului pentru conducătorii de biciclete, motociclete și ciclomotoare, care sunt vulnerabili la condițiile meteorologice în perioada caniculară;
# instalarea punctelor de reabilitare în scopul comunicării cu cetățenii, asigurării cu apă potabilă și asistență medicală;
# asigurarea interoperabilității tuturor bazelor de date pentru procesarea rapidă a documentelor de călătorie.