Clienți sunt indicatorul cel mai important de succes al afacerii tale. Iar ca lucrurile să meargă bine, cel mai probabil, ai nevoie de un flux de lead-uri calificate. Multe companii, însă, pierd regulat potențiali clienți, fără să-și dea seama că o fac. Problema este rareori evidentă, întrucât nu te mai poți clarifica la ce etapă s-a pierdut legătura cu potențialul client și cine din compania ta este responsabil de această pierdere.

Probabil, ai fost învățat că soluția ar fi o colaborare strânsă între departamentul de marketing și cel de vânzări, pentru a opri fluxul de lead-uri pierdute. Factorul uman, însă, este absolut imprevizibil și adesea intervine, pe neobservate, în această interacțiune. Soluția reală e mult mai simplă – implementarea tehnologiilor. Angajații tăi vor simți o simplificare esențială a muncii, iar tu vei observa sporirea productivității departamentului de vânzări de până la 4 ori. 

Tehnologia care îți poate rezolva problemele în materie de lead-uri pierdute este un sistem CRM implementat corect.

Sistemul CRM este un „spațiu” în care poți centraliza toate datele despre clienți, de la nume și prenumele lor, cine este responsabil de comunicarea cu acest client, până la istoricul interacțiunii cu ei – la ce etapă din pâlnia vânzărilor se află. Mai mult decât atât, un sistem CRM duce evidența produselor cumpărate sau serviciilor prestate fiecărui client în parte.

Implementarea unui CRM, fără dubii, are avantaje semnificative pentru afacerea ta. Sistemul CRM te ajută să păstrezi relațiile cu clienții și să te bucuri de loialitatea acestora. Implementarea CRM-ul are drept scop creșterea vânzărilor, nu doar sistematizarea proceselor interne.

Un sistem CRM poate fi implementat în diverse metode – datorită diversității sale, orice afacere va putea beneficia de menținerea unei baze cu înregistrări a conversațiilor, a achizițiilor și a altor materiale de marketing ce pot fi asociate cu clienții tăi actuali și potențialii clienți.

Lead-uri valoroase cu un sistem CRM în doar 3 pași simpli:

1. Posibilitatea de a-ți cunoaște clienții 

Un CRM eficient te ajută să înveți despre clienții tăi, inclusiv cine sunt și de ce achiziționează produsele companiei. Anume acest lucru îți permite să anticipezi mai bine nevoile acestora. Datele bine organizate ale clienților te vor ajuta să selectezi corect destinatarii pentru promoții și produse noi.

2. Posibilitatea de automatizare a proceselor

Soft-ul CRM permite companiilor să devină mai eficiente prin organizarea și automatizarea anumitor procese complexe, de la date despre clienți la procese de vânzări și campanii de marketing. Un sistem CRM automatizează și simplifică aceste procese pentru departamentul de vânzări, le transformă în date mai simple și mai ușor de înțeles.

3. Posibilitatea optimizării interacțiunilor cu clienții

În lumea afacerilor se apreciază promptitudinea reacțiilor, feedback-ul rapid și concret, dar și atitudinea orientată spre client. CRM este un instrument excelent care permite companiilor să-și crească eficiența și, concomitent, profiturile. Este recomandabil chiar să utilizezi un CRM înainte ca acesta să devină o necesitate. 

Te-ai decis? Atunci îți recomandăm cu încredere platforma amoCRM Moldova, servicii calitative și prietenoase cu bugetul tău! AmoCRM Moldova îți oferă posibilitatea de testare gratuită a unui sistem CRM pentru o perioadă de 14 zile, deci vei putea înțelege în practică ce avantaje obții. Contactează-i la nr. de telefon: 022-000-200 sau completează formularul pe https://amocrm.md/ pentru a putea testa gratis platforma!