Moldovenii preferă mai degrabă să interacționeze cu un vânzător real decât să facă shopping navingând pe internet, potrivit unor studii realizate de către Magenta Consulting. De altfel, peste 8 din 10 persoane nu cumpără haine și încălțăminte online.

Situația a rămas aproape neschimbată, comparativ cu acum câțiva ani. Oamenii preferă să facă shopping fizic, să se convingă de calitatea produselor sau să aibă o interacțiune directă cu vânzătorul. În același timp, în SUA, tocmai 79% din populație își fac cumpărăturile pe internet.

magenta 2

Cauzele care-i determină pe moldoveni să nu procure din magazine online sunt diverse. Dacă unii se tem că hainele procurate online nu vor corespunde mărimii, alții spun că nu au încredere în calitatea produselor.

magenta de ce ne temem

În această ordine de idei, 29% din oameni preferă interacțiunea cu un vânzător real, 20% nu au nevoie să procure online, 16% nu au încredere, iar 11% nu au posibilitatea. Totodată, 51% consideră că produsele alese au mărimea nepotrivită, 31% nu au încredere în calitatea produsului, 22% se tem să nu primească produsele comandate, iar 15% se tem să nu li se accepte returul produselor în caz de necesitate.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 521 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 și 70 de ani, cu o distribuție reprezentativă la nivel național și cu o marjă de eroare de +/- 4%.

 

Autoare: Iulia Vrabie