Cu siguranță, de ceva timp ați auzit despre chatboți, răspunsuri automatizate și pâlnii de vânzare în Messenger. Sunt diferite păreri - cineva este contra chatboților, cineva susține performanța uimitoare pe care o au pentru afacerile locale și internaționale. Dar cum ar fi să comparăm rata de deschidere de 97% a unui mesaj pe Messenger, comparativ cu cea de 20% a unui email?

 E un adevăr și acest lucru îl observă tot mai multe companii.

Mai mult decât atât, lucrul cu chatboții se bazează pe ideea că instrumentele de marketing pot fi adaptate așa ca să putem înregistra acțiunile-cheie ale utilizatorilor, să monitorizăm sursele (flyer, QR cod pe materialele promoționale, reclama pe Facebook) și să adaptăm mesajul de comunicare.

E adevărat că un chatbot nu poate înlocui un om, totuși. Dar un chatbot te ajută să-i prinzi pe toți cei care au scanat un cod de pe flyer și apoi au primit un platou de sushi cadou.

Un chatbot nu poate înlocui un om, dar poate procesa 100 de intrări pe oră (sau mai mult) – oameni care își lasă telefonul pentru că îi interesează oferta. A doua zi aceștia pot fi contactați de managerul de vânzări – e destul ca persoana să își știe munca și să știe oferta (dacă se aplică).

#Chatbotul servește drept canal prompt de comunicare

Din 2016 se observă un fenomen – utilizatorii preferă să scrie mesaj, în loc să sune.

Păi bine, aici chatbotul economisește resurse umane și bani, astfel că un angajat se poate conecta doar când e vorba de un potențial client, interesat acum de produs/serviciu/ofertă.

În această formă se automatizează o groază de lucruri și nu se pierde legătura cu clienții. Chiar dacă ei nu cumpără în acel moment, ei vor aprecia faptul că le-ați răspuns pe întrebarea concretă pe care au avut-o. Însă agenții economici cer în continuare oamenilor să le sune.

În lume există instrumente-chatbot care automatizează o groază de lucruri cum ar fi: programările la coafură, consultații 1-on-1, validarea angajaților dintr-o companie după experiență, crearea listelor de oameni interesați de un anumit produs – care mai apoi sunt contactați și convertiți în clienți și multe altele.

Cel mai important lucru în tot procesul este că vă creați o comunitate de oameni interesați, cu care puteți construi o relație și cărora le puteți vinde într-un stil unic.

Pentru mai multă informație despre chatboți, sunteți invitați în grupul de Facebook Chatbot by SmartUp.