Noi reguli impuse de Fisc. Agenții economici sunt obligați să utilizeze E-factura începând cu 1 iulie

561d11e8-d1a1-4e2d-bb18-7adff395ecb0

Începând cu data de 1 iulie, la efectuarea livrărilor în cadrul contractelor de achiziții publice apare obligația de utilizare a E-facturii. La efectuarea livrărilor în cadrul achiziţiilor publice pe teritoriul ţării, subiecții impozabili sunt obligați să prezinte cumpărătorului (beneficiarului) pentru livrarea respectivă factura fiscală electronică (e-factura).

Prevederile în cauză nu se aplică pentru livrările de energie electrică, de energie termică, de gaz natural, pentru serviciile de comunicaţii electronice şi serviciile comunale.

Reieșind din prevederile enunțate mai sus, Serviciul Fiscal de Stat atenționează agenții economici asupra următorilor obligații.

# bunurile/serviciile livrate reprezintă obiecte impozabile cu TVA;
# bunurile/serviciile sunt livrate de către entitățile ce dețin satut de plătitor a taxei pe valoarea adăugată;
# livrarea bunurilor/serviciilor are loc în cadrul achizițiilor publice, al căror cadru legal a este prevăzut prin Legea achizițiilor publice și Regulamentul achiziţiilor publice de valoare mică, aprobat de Guvern în data de 27.05.2016;
# livrarea bunurilor/serviciilor are loc începând cu 1 iulie (indiferent de faptul în ce perioadă a fost încheiat contractul de achiziții publice).

Furnizorul poate elibera factura fiscală electronică alegând ciclul de viaţă scurt sau lung al acesteia.

Ciclul de viaţă lung presupune că factura fiscală electronică va dobândi statutul de „finisată” după semnarea acesteia cu semnătură digitală de către Cumpărător, iar ciclul de viaţă scurt presupune că factura fiscală electronică va dobîndi statutul de „finisată” după semnarea acesteia cu cea de a doua semnătură a Furnizorului.

La generarea facturii fiscale în cadrul sistemului „E-Factura” în cazul în care cumpărătorii (instituțiile publice/bugetare) sunt înregistrați în sistem însă nu şi-au
manifestat acceptul de a primi facturi fiscale în formă electronică în raporturi cu „Furnizorul” respectiv, factura fiscală se va crea şi semna în formă electronică de către
vânzător, după care acesta o va tipări pe suport de hârtie, o va semna cu semnătură olografă şi o va transmite celorlalte părţi spre acceptare şi semnare olografă.

Indiferent de ciclul de viață a facturii fiscale ales pentru eliberarea lor în adresa instituțiilor publice/bugetare ce achiziționează bunuri/servicii ambele reprezintă
document confirmativ pentru documentarea tranzacției efectuate în cadrul achizțiilor publice.

Serviciul Fiscal de Stat recomandă furnizorilor să contacteze cumpărătorii, instituțiile publice/bugetare pentru coordonarea tipului ciclului de viață a facturii fiscale electronice la emiterea ei.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente