Nina Ungureanu, coordonator instruire, dezvoltare și comunicare SEBN povestește despre experiența și provocarea de a angaja 800 de persoane la Târgul de Cariere Chișinău și cum e sa faci parte dintr-o echipă cu 2500 de angajați.

#Cum ai decis să activezi la SEBN MD? Ce te-a motivat?

Mă numesc Nina Ungureanu și sunt coordonator instruire, dezvoltare și comunicare la SEBN MD, fabrica de cablaje auto din orașul Orhei. Am început activitatea la fabrică în iulie 2017, după 10 ani de activitate în calitate de coordonator de proiecte la o organizație non-guvernamentală și 5 ani – în calitate de pedagog la Gimnaziul “Doina și Ion Aldea-Teodorovici” din orașul Orhei. Schimbarea domeniului de activitate a însemnat pentru mine un pas destul de serios, motivat de condițiile de muncă și oportunitățile de creștere și dezvoltare profesională.

Coordonarea procesului de instruire și dezvoltare profesională a angajaților la una din cele mai mari și moderne fabrici din Republica Moldova implică multă responsabilitate, dedicație și profesionalism. Pe de altă parte, este un motiv de mândrie de a trăi sentimentul de apartenență la una dinte cele mai dinamice, tinere și competente echipe.

#Din punctul tau de vedere, care sunt cele mai eficiente metode de recrutare? Pe care le folositi cel mai mult?

SEBN MD este o fabrică modernă, cu o suprafaţă de 28.000 metri patraţi și cu o capacitate de peste 3200 de angajați. Actualmente, la fabrică activează peste 2500 de angajaţi, iar perspectivele de creștere se vor menține dinamice până la finele anului 2019, când intenționăm să angajăm încă 800 de oameni. Este un plan ambițios, care solicită mult efort și implicare. Apelul la campaniile de informare și promovare organizate atât în interiorul fabricii, cât și în exterior sunt metodele cele mai eficiente, pentru a acoperi locurile vacante. Un bun exemplu este organizarea evenimentului Ziua Ușilor Deschise SEBN MD, ce va avea loc pe 14 aprilie 2019, la sediul fabricii de cablaje auto. Scopul evenimentului este de a familiariza locuitorii raioanelor din raza fabricii cu specificul activității fabricii și oferta de muncă. Suplimentar, la campaniile de informare și promovare, compania participă la diverse târguri de joburi, promovarea ofertei pe rețelele de socializare și pe platformele de profil, vizite și întâlniri cu studenții din instituțiile de învățământ preuniversitar și universitar, etc.

#De ce alegeti, Targul de Cariere ca instrument de recrutare?

Experiența din anul trecut a fost una destul de reușită. Ne-am convins că Târgul de Cariere este o platformă dinamică și complexă, ce a reușit să reunească angajatorii de top din Republica Moldova, cu oferte de muncă din domenii de activitate diverse. Un aspect important, este „calitatea” candidaților. Majoritatea celor cu care am interacționat posedau studii superioare și experiență de muncă solidă. De asemenea, standul nostru a fost vizitat și de mulți studenți de la Universitatea Tehnică din Moldova, precum și de la școlile profesionale din Chișinău.

#Cu cati candidati intrati in contact la evenimentul Tragul de Cariere si la cati le trimiteti oferta de angajare ?

La prima ediție a Târgului de Cariere am discutat cu peste 250 de participanți la eveniment, iar 73 dintre ei au depus formulare de angajare. În proporție de 30 % dintre candidați au fost integrați în departamentele inginerie și producție, activând cu succes până astăzi.

#Cum ar trebui sa se pregateasca un candidat pentru Targ de Craiere?Ce calitati ar trebui sa posede?

Toți cei interesați să participe la târgurile locurilor de muncă trebuie să fie înarmați cu un CV, opțional cu o scrisoare de intenție. Nu este o condiție obligatorie, dar facilitează comunicarea și asigură oferirea unui feedback prompt asupra eligibilității candidatului vizavi de o poziție vacantă. În lipsa celor două, compania noastră pune la dispoziția participanților formulare de angajare, care constituie etapa inițială în procesul de selecție a angajaților. Ulterior, fiecare candidat este contactat și programat la interviu.

#Daca este posibil re-profilarea candidatilor si cat de acceptat este de companie, daca ai o alta specializare?

Principalul criteriu de care se conduce administraţia SEBN MD la angajare este dorinţa noilor veniţi de a munci. Nu este obligatoriu să fii specialist în domeniu – aici devii profesionist dacă vrei să înveţi şi să munceşti conştiincios. Toți cei care se angajează la fabrică trec un stagiu de pregătire profesională, ulterior pentru aprofundarea cunoștințelor și abilităților, angajații beneficiază de instruiri și schimb de experiență peste hotarele țării.

#Care sunt avantajele companiei pe care le oferiti potentialelor angajati?

Pentru noi, contează mult condiţiile și oportunitățile pe care le oferim angajaţilor. Fiecare din cei care activează la SEBN MD e asigurat cu transport gratuit spre locul de muncă şi de la locul de muncă, cu prânz din contul fabricii, cu asistenţă medicală corespunzătoare, cu condiţii de petrecere plăcută şi utilă a timpului liber (sport, activităţi de recreere, de consolidare a echipei etc.). Nu mai puțin important este remunerarea angajaților. Salariile la noi sunt motivante, în dependenţă de performanţe, şi în creştere permanentă. Avem prevăzute majorări de salarii cu circa 10% anual. În plus, salariile cresc şi odată cu avansarea angajatului în funcţie.

#Care sunt joburile disponibile acum, si daca veti fi la Tragul de Cariere din 12-13 Aprilie?

Până la sfârșitul anului 2019, compania noastră își propune să angajeze încă 800 de persoane. Suntem în căutarea de muncitori necalificați, lucrători în oficiu, ingineri, tehnicieni, specialiști calificați în diferite domenii. Sunt bineveniți locuitorii raionelor Orhei, Telenești, Rezina, Șoldănești, Strășeni și Criuleni. În acest context, participarea la Târgul de Cariere ar fi un instrument eficient pentru promovarea ofertei de muncă și identificarea de candidați potriviți pentru locurile vacante.