(video) Telescopul spațial Hubble a surprins momentul spectaculos de coliziune dintre două galaxii

hubble-nasa
Foto: nasa

Localizată în constelaţia lui Hercule, la 230 de milioane de ani lumină, NGC 6052 este o pereche de galaxii aflate în coliziune. A fost prima dată descoperită în 1784 de William Herschel şi a fost clasificată ca o singură galaxie. Totuşi, acum ştim că NGC 6052 este de fapt formată din două galaxii care sunt în procesul de coliziune. Imaginea de mai sus a fost realizată cu Wide Field Camera 3 de la bordul telescopului spaţial Hubble al ESA şi NASA.

În urmă cu mult timp, gravitaţia a atras cele două galaxii într-o stare haotică observată acum. Stelele din ambele galaxii urmează noi traiectorii cauzate de noile efecte gravitaţionale. Totuşi, coliziunile dintre stele sunt foarte rare, întrucât acestea sunt foarte mici comparativ cu distanţele dintre ele (cea mai bună parte dintr-o galaxie este spaţiu liber). Eventual, galaxiile se vor contopi în totalitate pentru a forma o singură galaxie regulată şi stabilă, scrie Phys.

Propria noastră galaxie, Calea Lactee, va trece printr-o coliziune similară în viitor cu cel mai apropiat vecin, galaxia Andromeda. Totuşi, aceasta va avea loc peste circa 4 miliarde de ani, scrie descopera.ro.