Agenția de design din Moldova, Piko Creative, a ajuns în Lürzer’s Archive, „un fel de Biblie în industria publicității”, spun membrii echipei.
„Lürzer’s Archive este Biblia creativilor din publicitate, cu alte cuvinte, the Golden Standard. De regulă, ceea ce ajunge în Lürzer’s, câștigă mai departe la festivalurile de creativitate mari, cum sunt CLIO, D&AD sau Cannes. De ce sunt fericit? Deja de vreo 8 ani tot trimitem proiecte, și-n toți acești ani am primit respingeri. Pe parcurs, scopul de a fi selectați pentru arhivă (Lürzer’s Archive) a devenit un scop de onoare, un semn că „suntem copți”. Sunt recunoscător echipei fantastice implicate în acest proiect, este o onoare să fim printre cele mai puternice agenții de publicitate la nivel global, și sper că următoarea apariție va veni mai curând decât aceasta”, a spus pentru #diez Constantin Șarcov, fondator Piko.
Revista a fost fondata acum 30 de ani în Viena de legendarul Walter Lürzers și a devenit o lectură obligatorie pentru creativii din publicitate. Procesul de selecție este intens, 9 din 10 aplicații sunt respinse, ne-a mai spus Constantin.
Recent, fondatorul Piko a fost inclus în topul 30 under 30 de revista Forbes România, ediția 2018. Într-un articol anterior vă spuneam că agenția a fost înființată din nevoia de a introduce proiecte mult mai avansate la nivel de creație publicitară, față de cele deja existente pe piața slab antrenată din Moldova. Ca model de inspirație, Constantin Șarcov spune că se ghidează după activitățile marilor agenții internaționale precum Stefan Sagmeister, Snask, Doyle Dane & Bernbach sau Wieden & Kennedy. „Nu suntem o agenție de branding, nu suntem o agenție de digital sau de advertising clasică – ci o agenție care se schimbă la fel de vertiginos cum se schimbă și lumea din jurul nostru“, precizează cofondatorul Piko.