(foto) Editorial: Cum e să lucrezi o zi la call centrul iTaxi. Ce m-a pus pe gânduri?!

itaxi1

Mereu am crezut că pentru a putea comenta și da sfaturi, trebuie să te pui în papucii celui căruia îi dai sfaturi. E simplu să vezi lucrurile dintr-o parte.

Așadar, pentru a înțelege mai bine reacția locuitorilor Chișinăului față de taximetriștii și companiile de taxi, am acceptat invitația de a fi pentru o zi acea persoană care răspunde la telefon, atunci când ai nevoie să fii dus acasă sau la serviciu. Sau la bar.

itaxi2

Trei taxiuri în același timp

itaxi5

La ora 6.30, am intrat stingher în birou, iar sala era deja plină. Doamnele răspundeau la telefoanele clienților (am înțeles că în unele zile mai este și un bărbat care lucrează).

În jumate de oră de instruire, am înțeles că aproape deloc nu cunosc Chișinăul. Însă persoanele care lucrează aici,  își pot spune într-o clipă, ce adresă – în ce sector se află. S-ar părea că e un fleac să ai acest google maps în cap… Dar nu e, believe me!

Un angajat de la call-centru răspunde zilnic la sute de apeluri, fiind responsabil indirect de dispoziția a sute de persoane din acea zi. „Bună ziua”, „Mulțumesc” și „Cu plăcere” sunt cuvintele care sunt folosite cel mai des. Mă întrebam ce se întâmplă atunci când sună vreun client nervos sau adormit, sau insistent… și cum să-ți păstrezi calmul la următorul apel, care te va suna în secunda următoare. Prin urmare, mi-am promis să nu mai sun la companiile de taxiuri din 2 în 2 minute, cu replici gen „unde e mașina, de 5 minute aștept”?

Sunteți și voi cei care așteptați. Suntem în acest oraș împreună, iar dacă fiecare din noi ar avea un pic de răbdare și înțelegere, lucrurile ar sta mai bine. Cu mai puțini nervi pierduți.

itaxi4

Ce se întâmplă atunci când chemi mai multe taxiuri concomitent

De multe ori acest lucru se întâmplă și în majoritatea cazurilor clienții nu anulează comanda. Sunt situații când vin câte 3 mașini în același loc. O regulă nescrisă spune, că ar fi bine să plătești pentru toate mașinile care au venit (de exemplu, 20 lei). Astfel, nu enervezi șoferii și nu riști să-ți fie evitat apelul pe viitor.

Închipuiți-vă o matematică simplă: 10 persoane cheamă câte 3 taxiuri simultan. 30 de mașini sunt blocate. Alți 20 de clienți așteaptă mașinile blocate inutil și tot atâția taximetriști care au fost lăsați cu ochii în soare. Într-un final, clienți și șoferi nemulțumiți. Dacă am fi mai buni și respectuoși cu cei care oferă un serviciu, atunci, tot noi am avea mai puține neplăceri.

27 de apeluri

itaxi3

În acea zi, am avut curajul să răspund la 27 de apeluri (îi salut pe toți cei 27 de clienți cu care am vorbit) și deja eram extenuat (mai ales că mie nu-mi place să vorbesc la telefon). Am avut parte și de o persoană care a sunat concomitent la 4 companii de taxiuri (iTaxi oferă servicii de call-centru pentru câteva companii de taximetrie). Am vorbit cu o persoană care nu știa nici româna, nici rusa, nici engleza. Tot atunci a sunat și o bătrânică foarte politicoasă care voia să ajungă la policlinică.

Am ajuns la concluzia că ziua fiecărui client începe așa cum i se răspunde la taxi. Dacă mesajul este frumos, atunci și ziua decurge mai bine. Și pentru că nu reușeam să notez direct în sistem detaliile, le scriam pe foaie și mă gândeam că, de viteza mea depinde dispoziția oamenilor (scuze, dacă ați întârziat din cauza mea).

Pe la ora 8:00, în sistem au apărut mesaje +25 sau +35 lei. Unii șoferi acceptă, alții — nu, iar compania nu poate interzice acest lucru. E vorba de un „tips”, la fel ca în cazul chelnerilor. Ați întâlnit vreodată un chelner care să vă întoarcă bacșișul cu mesajul: Nu-i frumos așa?! Am realizat că ne lamentăm când trebuie să scrii +10, ca să-ți vină o mașină și tot noi următoarea dată scriem +25, fără niciun fel de respect față de oameni.

Telefonul are deja o față

itaxi1

Se spune că oamenii sunt mai puțin respectuoși dacă nu știu cum arată persoana cu care vorbesc. Prin urmare, de fiecare dată când sunați la companiile din sistemul iTaxi, țineți minte această față. Ea este cea care vă răspunde respectuos la apel și cheamă pentru voi o mașină: „Dacia albă, ieșiți la sunet fără ieșire”.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente