Google va retrograda site-urile de propagandă ruseşti în listele cu rezultate la căutări

google-485611_640
Foto: PC: pixabay.com

Google duce lupta cu fenomenul Fake News la un nou nivel, anunţând prin vocea CEO-ului Eric Schmidt că va contracara influenţa site-urilor de ştiri controlate de Rusia depreciind importanţa acestora în listele cu rezultate la căutări.

Măsura vine după ce Facebook a dezvăluit în luna octombrie cum reţeaua de socializare a fost transformată în platformă de propagandă prin plasarea a mai mult de 3000 mesaje cu tentă politică, vizibile în 30 de ţări ca şi bannere publicitare.

Potrivit CEO-ului Alphabet, sursa problemelor este în mare parte atribuită activităţi agenţiilor de ştiri Sputnik şi Russia Today, împotriva cărora gigantul american se angajează să implementeze noi sisteme de protecţie care stopeze campaniile de dezinformare.

Centrate pe amplificarea unui mesaj comun, articolele de tip Fake News ar trebui să poată fi detectate şi retrogradate sau blocate în mod automat, folosind algoritmii Google deja folosiţi pentru a determina importanţa la afişare a conţinutului publicat online.

Eric Schmidt dă însă asigurări că nu va îngrădi libertatea de exprimare blocând pur si simplu site-urile de ştiri considerate suspecte, preferând metoda mai puţin categorică a sistemului de rank-are a rezultatelor, ajustat pentru a ţine cont şi de „calitatea” materialelor distribuite online.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente