19 brandurile autohtone de haine, încălțăminte și accesorii și-au prezentat sâmbătă, 25 martie, noile colecții de primăvară-vară în cadrul primei zile de „Moldova Fashion Days”. Conceptul ediției de primăvară a fost inspirat de culoarea Greenery, declarată de Pantone culoarea anului 2017. Fiind o nuanță galben-verde proaspătă și crudă, Greenery evocă primele zile de primăvară, atunci când natura reînvie, se reface și se reînnoiește.
Devenit după doar câteva ediții principalul eveniment al industriei locale a modei, „Moldova Fashion Days” plasează țara noastră pe harta mondială a domeniului fashion, alături de țările care organizează „săptămâna modei” în fiecare primăvară și toamnă, pentru prezentarea noilor colecții. „Moldova Fashion Days” se bazează pe principiul „See now, buy now” („Acum vezi, acum cumperi”), mișcare care marchează o nouă eră pentru lumea modei, unde consumatorii pot cumpăra un produs imediat după ce a fost prezentat pe podium.
James D. Pettit, Ambasadorul SUA în Republica Moldova: „Industria ușoară este un sector deosebit de important pentru economia Republicii Moldova, contribuind cu 5% din producția totală și aproape o cincime din valoarea exporturilor. În acest context, prezentările de modă profesioniste, prin conectarea designerilor la consumatori și expunerea abilităților lor creative, sunt în măsură să stimuleze vânzările pe piața internă, influențând direct dezvoltarea domeniului.”
Signe Burgstaller, Ambasadoarea Suediei la Chişinău: „Am văzut foarte mulți designeri talentați și creativi la „Moldova Fashion Days” ceea ce denotă un mare potențial de dezvoltare a acestui sector. Moldova reușește să facă lucruri pe care țări cu renume și experiență în acest domeniu le-au realizat pe parcursul a mai multor decenii. De aceea, împreună cu Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională suntem susținători ai industriei ușoare din Moldova vom continua să oferim suport pentru dezvoltarea acesteia.”
Ediția de primăvară a „Moldova Fashion Days” adună 35 de designeri, cu colecțiile lor de sezon. În fiecare dintre cele două zile ale evenimentului, modele profesioniste prezintă creațiile a 17-18 producători din Moldova, în cadrul unui show care durează aproximativ două ore. Prezentările culminează cu apariții speciale ale celebrităților: artiști, cântăreți, membri ai comunității internaționale.
Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate din Moldova: „La această ediție am încercat să ne depășim pe noi înșine și să aducem show-ul la nivelul celor care au loc în capitalele mondiale ale modei. Podiumul pe care vor defila modelele a fost dotat cu o instalație specială de iluminat, pentru a scoate în evidență ținutele care urmează a fi prezentate. Mai mult, datorită accentelor logistice la care am apelat, evenimentul va pune în valoare produsele aflate sub brandul „DININIMĂ”, demonstrând că acestea au o calitate ireproșabilă și pot concura de la egal la egal cu cele din străinătate.”
Spectacolul de modă face parte din campania „DININIMA”, care are scopul de a promova brandurile locale și de a motiva consumatorii să cumpere produsele realizate pe piața internă. De la prima sa ediție din anul 2012 și până în prezent „Moldova Fashion Days” a oferit 10 show-uri de modă, în care au fost prezentate 300 de colecții noi și la care au participat peste 10.000 de persoane interesate de domeniu, audiența online a evenimentelor depășind cifra de 70.000.
Evenimentul profesional bianual este organizat la Chișinău de Asociația Patronală a Industriei Ușoare din Moldova (APIUS), cu susținerea partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate din Moldova, implementat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei, prin Agenția Suedeză pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională (Sida).
Fotografiil au fost realizate de Sergiu Brînza pentru #diez.
1. Georgette (se va completa în curând)
2. Julia Allert
3. Promesse
Sursa de inspirație pentru noua cea de-a doua colecție a brandului a fost o calitate râvnită de femei, care trebuie dezvoltată și menținută în continuu. Dacă încă nu v-ați prins, vorbim despre încredere. Încrederea este cea care o face pe femeie frumoasă, specială și sexy, astfel ea singură devine o sursă de inspirație. Culorile care domină colecția sunt griul, rozul, bleu-ul pastelate. Piesa vestimentară care a consacrat colecția este rochia de vară, lungă, cu volane.
4. Primera Donna
5. Creme Brulee
6. Portavita
7. Sekana
8. Vitalie Burlacu
9. Amarena Secret
10. Katea Gri
Brandul „Katea Gri” a fost creat în anul 2015 de către Ecaterina Grigor. Compania este prin cele 5 beneficiare din Republica Moldova, care s-a bucurat de asistenţă şi training oferite de renumitul designer Kelly DeNooyer. Colecția este dominată de culori pastelate, alb și negru, în combinații cu mini-turbane și ținute sexy cu look-uri beach to bar destinate tinerii generații. Vedeta colecției a fost Olia Tira.
11. EHO Ready-to-wear
12. Lia Fia
13. MilaBrega
14. Alina Bradu & Gepetto
15. Anette
Dulcele instinct matern și dorința de a crea frumosul, au determinat-o pe Ana Badiu, acum 4 ani, să lanseze brandul Anette. Experiența acumulată în cadrul unor companii vestimentare de nivel internațional, talentul posedat încă din copilărie și stofele unice sunt componentele fiecărei creații vestimentare, realizate de Brandul Anette. Dacă îți dorești o ținută unică și în care să te simți cea mai frumoasă, designerul Ana Badiu este alegerea perfectă!
16. Valenti
17. O’Blanc
18. Feodora
19. Malliny
Pentru noua colecție, designerii de la Malliny au căutat inspirație în trecut, atunci când frumusețea femeii era definită de grație, delicatețe și eleganță. Accentul a fost pus pe elemente croșetate, stofe delicate și culori pastelate, cu aspect prețios. Nuanțele de roz, bej și lila sunt culorile predominante în colecția actuală. Piesa de rezistență a colecției este rochia croșetată manual, combinată cu organza și mătase. Rochiile Malliny, create într-un singur exemplar, promovează feminitatea și sunt create pentru femeile elegante, cu atitudine și gusturi rafinate.