Tot mai puțini moldoveni privesc televizorul. Piața serviciilor TV contra plată este într-o continuă scădere

people-watching-tv1
Foto:TV channel zapping

Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a prezentat datele statistice privind evoluţia pieţei serviciilor de televiziune (TV) contra plată pentru 2016. Date care arată că în perioada respectivă principalii indicatori ai acestei piețe au continuat să scadă, tendință ce s-a anunțat în ultimii trei ani. Astfel, numărul total de abonați la serviciile TV contra plată a scăzut, față de anul 2015, cu 5,3 mii, iar volumul veniturilor provenite din vânzările acestor servicii s-a diminuat cu 5 mililoane de lei.

Diminuarea numărului total de abonați la serviciile TV contra plată a fost determinată de micșorarea bazei de abonați a operatorilor rețelelor de cablu. Numărul acestora a scăzut cu 14,6 mii. În același timp, baza de abonați a operatorilor de rețele IP TV a crescut cu 13,6% și a depășit cifra de 78 mii.

Conform datelor prezentate de ANRCETI de către 108 furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, în anul 2016 71% din numărul total de abonați au utilizat rețele TV prin cablu, iar 28,9% – rețele IP TV. Aceleași date arată că 55,4% din abonați au recepționat semnalul TV în format analogic și 44,6% – în format digital.

Diminuarea volumului total al veniturilor provenite din vânzarea serviciului TV contra plată a fost cauzată de scăderea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele de cablu. Cifra de afaceri a acestor furnizori a scăzut, față de anul 2015, cu 10,6 milioane de lei. În același timp, vânzările furnizorilor care operează rețele IP TV au crescut cu 5,6 milioane de lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile TV contra plată a scăzut cu 1,19 lei și a constituit 46,7 lei.

În comparație cu anul 2015, cotele de piață ale celor mai mari operatori ai serviciilor TV contra plată, în funcție de cifra de afaceri, nu au suferit schimbări mari. La finalul anului 2016, cotele de piață ale companiilor Moldtelecom și Sun Communications au fost de 30,6% și, respectiv, de 26,7%, cota companiei TV-BOX – de 11,1%, iar cota cumulativă a celorlalți 105 furnizori – de 31,6%.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente