IMM-urile își pot crește activitatea prin implicare și grijă față de comunitate și asta datorită proiectulului „Responsible Business NIKA”, lansat de curând la Chișinău, cu suportul financiar al Departamentului de Stat al SUA.
Proiectul își propune să sporească implicarea civică a mediului de afaceri, precum și încurajarea populaţiei de a susține întreprinderile social-responsabile.
Campania are drept obiectiv îmbunătăţirea percepţiei cu privire la beneficiile Responsabilității Sociale, dat fiind faptul că obiectivul de bază este dezvoltarea unei generații de afaceri responsabile, care investește inteligent în creșterea companiei prin grija față de comunitate.
Cercetările internaționale evidențiază că 90% din consumatori preferă să cumpere de la companiile care au sprijinit și au investit resurse și timp în cauze responsabile, având încredere mai mare în ele. În același timp, 71% din respondenți au declarat că ar putea plăti mai mult pentru bunuri și servicii oferite de companiile care respectă pincipiile de responsabilitate socială. De asemenea, 79% din angajați preferă să muncească într-o companie Social Responsabilă.
Pe de altă parte, studiile efectuate în cadrul întreprinderilor din Republica Moldova, evidențiază Responsabilitatea Socială ca pe un concept utilizat foarte rar la creșterea afacerii, loializarea și motivarea angajaților, precum și fidelizarea clienților.
În cadrul proiectului „Responsible Business NIKA”, întreprinderile vor fi instruite şi ghidate privind elaborarea unei viziuni de dezvoltare a principiilor de responsabilitate socială și integrarea acestora în cadrul Strategia companiei.
De asemenea, pentru a promova inițiativele de succes în domeniul RSA, companiile vor participa la un concurs online, în cadrul căruia vor fi selectate și promovate în cadrul Galei Întreprinderilor Responsabile cele mai creative idei.
Pentru mai multe detalii, ne găsiți pe pagina noastră de Facebook.
Persoana de contact: Viorica Cerbușca, fondatoare Responsible Business NIKA. Telefon 069377711.