Iată la ce etapă de implementare se află proiectul apelurilor de urgență 112

112

Realizarea planului de acțiuni privind implementarea Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112 a fost analizată astăzi în cadrul primei ședinței a Comitetului coordonator interdepartamental pentru asigurarea interacțiunii dintre noua structură și serviciile specializate de urgență.

Analizând planul de acțiuni privind implementarea Serviciului 112, viceprim-ministrul Octavian Calmîc, ministru al Economiei, președintele Comitetului coordonator, a menționat că toate acțiunile sunt îndeplinite în termenii stabiliți, iar la unele compartimente acțiunile sunt realizate precursor. ”Implementarea Serviciului 112 este un lucru foarte important pentru stat, deoarece va asigura, într-un final, respectarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor, în special, a celor ce țin de dreptul la viață și siguranță.  În context, astăzi sarcina principală a Comitetului constă în asigurarea interacțiunii și conlucrării eficiente interinstituționale dintre Serviciul 112, aflat în proces de formare, și serviciile specializate de urgență existente, în mod prioritar la capitolul elaborării și formării unei platforme eficiente de asistență pentru cetățeni în situații de criză”, a punctat ministrul Calmîc.

Potrivit lui Liviu Oboroc, director al Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, din momentul adoptării, în luna martie curent, a Hotărârii Guvernului cu privire la crearea Serviciului 112, au fost realizate un șir de obiective ce țin de dimensiunile normative și organizaționale privind funcționarea instituției, în special fiind elaborate un set de regulamente, schema de încadrare a personalului, achiziționat domain-ul www.112.md, au fost identificate sediile centrelor de preluare a apelurilor, etc.

Liviu Oboroc a mai menționat că în urma discuțiilor inițiate de către Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației împreună cu prestatorii de servicii în comunicații, SA Moldtelecom a fost nominalizată în calitate de furnizor pentru Serviciul 112. ”În luna septembrie curent, Serviciul 112 va iniția procesul de coordonare a contractului cu Moldtelecom privind modalitățile de interconectare a rețelelor de comunicații electronice între cele două instituții”, a subliniat Oboroc.

Conform Planului de acțiuni privind implementarea Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, sistemul dat va intra in funcțiune totală în trimestrul III 2018.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente