Un produs turistic nou va fi lansat în curând în țara noastră – ruta turistică tematică Pe urmele polonezilor în Moldova – “Routes to the roots”, dedicată turiștilor din Polonia, piață strategică pentru brandul turistic al Moldovei. În acest sens, recent a fost organizat un tur informativ, pentru a familiariza operatorii din domeniul turismului și reprezentanții mass-media cu noul traseu. “Routes to the roots” este un proiect elaborat și finanțat de către Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, fiind implementat de Asociația Ghizilor, Lectorilor și Translatorilor din RM.
Diana Lazăr, Vicedirector, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova: „Această rută se aliniaza cu obiectivele proiectului nostru, prin care ne-am propus să contribuim la elaborarea produselor turistice noi, pentru a impulsiona dezvoltarea turismului receptor în Republica Moldova. Tururile etnografice au un target specific și țintesc piețele strategice pe care promovăm brandul turistic moldovenesc, Pomul Vieții. Polonia este prima piață pentru care am dezvoltat un asemnea produs, dar urmează să lansăm tururi similare pentru consumatorii din Germania și alte state, care pot descoperi Moldova prin prisma propriei culturi și identități.”
Elena Scobioală, președinte, Asociația Ghizilor, Lectorilor și Translatorilor din RM: „Traseul turistic „Pe urmele polonezilor în Moldova- routes to the roots” este un nou produs care este menit să atragă turiștii interesați de a cunoaște Moldova – o destinație multietnică. Programul include vizita unor monumente arhitecturale de importanţă majoră, dar și localitățile fondate de comunitatea poloneză, prin reflectarea trecutului şi prezentului polonezilor din Moldova. Traseul este o invitație pentru agențiile de turism de a-și diversifica ofertele turistice și de a fi în continuă căutare de noi aspecte, locații și oameni care merită să fie promovați.”
În cadrul turului participanții vor afla despre personalităţile de origine poloneză care au contribuit la dezvoltarea ţinutului Moldovei, vor cunoaște elemente de arhitectură specifice, obiecte de cult, precum și localităţi fondate de polonezi. Aspectele istorice ale traseului vor fi asezonate cu vinuri şi divinuri de cea mai înaltă calitate.
Veronica Tomescu, co-fondator WineToursMoldova: „În cadrul acestui tur informativ am redescoperit unele puncte de atracție turistică prin prisma istoriilor familiilor și personalităților de origine poloneză. Acest nou itinerar ne va ajuta să creăm și să promovăm noi oferte, în special pentru piața Poloniei. Și această nouă rută cu siguranță se va regăsi foarte curând printre ofertele companiei noastre.”
Turul Pe urmele polonezilor în Moldova – “Routes to the roots” va urma itinerarul Chişinău-Orhei-Soloneţ-Soroca-Cosăuți-Stîrcea-Glodeni-Bălţi-Chişinău, incluzând obiective turistice reprezentative pentru comunitatea poloneză din zonă, printre care: biserica romano-catolică Adormirea Maicii Domnului (or. Orhei), conacul cu parc al boierului Constantin Al. Brzozowski – moara, conacul şi beciul (s. Soloneţ, r. Soroca), Cetatea Sorocii, Muzeul de Etnografie al satului Cosăuți şi mănăstirea Acoperământul Maicii Domnului.
Traseul urmează a fi promovat și inclus în rutele operatorilor turistici naționali. Pachetele turistice vor fi prezenate la în cadrul târgurilore de turism din piețele țintă, în special la cele din Polonia.
Despre suportul USAID in industria turismului
Începând cu anul 2013, cu suportul USAID au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.
Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a adoptat o abordare complexă a domeniului, care se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, promovare în presa internațională etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); creșterea calității furnizorilor de servicii turistice; asigurarea unui cadru legal favorabil pentru turismul intern; elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului.