Se spune că ideea este începutul unui succes. Parcursul spre acesta este procesul prin care îți implementezi această idee. Astăzi la Chișinău se va desfășura a doua ediție a Galei Antreprenoriatului Creativ (GALA). În cadrul acesteia va fi ales reprezentatul Moldovei la cel mai mare concurs de afaceri creative din lume, Creative Business Cup (CBC), care reprezintă o platformă de lansare pentru afaceriștii originali din lumea întreagă.
Pentru a vedea cât de creativi pot fi tinerii și cât de utile ar fi invențiile acestora ne-am propus să realizăm o cercetare despre ideile de afaceri inovative prezentate anul trecut la competiția internațională Creative Business Cup. Mai jos vedeți o listă cu unele dintre cele mai apreciate. Printre ele veți regăsi mașină care prepară înghețata, startup-uri, tabletă pentru oamenii nevăzători și nu numai.
Mâncarea din conservă „Miss Can”, Portugalia
„Miss Can” este un produs alimentar dezvoltat la nivel de brand. Proiectul se specializează pe mâncarea din conserve. Autoarea acestui proiect și-a creat o afacere bazată pe pregătirea preparatelor de conservă, recuperând, astfel o moștenire de familie.
Istoria afacerii ei datează încă din anul 1911, atunci când familia Soares Ribeiro a deschis două fabrici de conserve. Peste 100 de ani, nepoții acestei familii au decis să repună afacerea pe picioare, dar într-un mod inedit. Ei au creat mai multe rețete bazate pe conservele din pește, realizate prin metoda artizanat, venind, astfel, cu o inovație creativă în business-ul alimentar din Portugalia.
Anul trecut „Miss Can” a fost premiată cu Cupa Business-ului Creativ din Portugalia și au mers să-și reprezinte țara în Danemarca. Creatorii produsului spun că doresc să facă cunoscut gustul mâncării portugheze lumii întregi. Conserva „Miss Can” îmbină tradiția portugheză, bucătăria acestei țări și designul modern. Astăzi, „Miss Can” există în șase variante: „Miss Can Deluxe”; „Miss Can Traditional”, „Miss Can Hot”, „Miss Can Patriot”, „Miss Can Brave”, Miss Can Creative”.
Mașina de preparare a înghețatei „Buono Vending”, Italia
„Buono Vending” este un startup care vine să revoluționeze metoda de comercializare a înghețatei. „Buono Vending” este o mașină care produce înghețată de diferite culori și forme. Aparatul poate prepara câte 1.200 de porții de înghețată simultan, ba chiar o și împachetează.
Mașina poate fi instalată în zone de școli, biblioteci, cinematografe, săli de sport, terenuri de joacă, plaje, hoteluri sau fiecare doritor poate avea magazinul de înghețată chiar acasă. Înghețata produsă poate fi personalizată și vândută ca atare ca fiind un produs tradițional. Ea funcționează 24/24 de ore și necesită o priză electrică de 220V-1000W.
Jucăriile „Shusha Toys”, Rusia
Anastasia Shcherbakova și Vasile Perfilev din Rusia sunt autorii jucăriilor „Shusha Toys”. Jucăriile sunt un teren de creativitate pentru un copil. Acestea dezvoltă atenția, abilitățile motorii, logica, gândirea creativă și simțul umorului. Autorii susțin că au venit cu un design al jucăriilor pe care l-au făcut în colaborare cu psihologii pentru copii și cu educatorii. Jucăriile sunt produse din lemn și colorate creativ. Acestea sunt destinate copiilor cu vârsta între 2 și 12 ani. Astăzi ele sunt vândute în țări din Europa, Statele Unite ale Americii, dar și în China și Japonia.
Jucăriile mai reprezintă și o aluzie la metodele lingvistice figurative ale anilor 1920 din Rusia. Astfel, ele sunt în mărime mică în mod intenționat. Autorii jucăriilor propun copiilor forme simple, minimaliste, din care aceștia pot crea orice văd în propria imaginație.
Platforma de creare a jocurilor „Squizr.”
Squizr. este o platformă care îți permite să creezi jocuri educative în doar două minute. Startup-ul are o bibliotecă uriașă cu jocuri educative care acoperă aproape orice domeniu care îl interesează pe utilizator. Platforma include anumite instrumente și provocări care au scopul de a dezvolta și îmbunătăți performanțele de logică ale utilizatorilor săi.
Acesta are anumite avantaje atât pentru profesori, cât și pentru învățăcei.
Pentru profesori beneficiile sunt:
# Economisește timp de predare prin transformarea oricărui conținut în minigrame;
# Oferă accesul la jocuri educative;
# Îl raportează pe utilizator în timp real.
Pentru elevi are următoarele avantaje:
# Învățarea este activă: de la consumator pasiv rezultă un producător activ;
# Studentul este cel care ia dreptul de proprietate asupra procesului de învățare;
# Studenții pot juca oricând și oriunde;
# Utilizatorii au avut ulterior performanțe mai bune în instituțiile de învățământ.
Pentru a vă convinge cât de adevărate sunt aceste avantaje, puteți să încercați jocul pe pielea proprie.
Laboratorul „CONNECTION CODES”
Connection codes reprezintă un laborator de artă interactivă care își propune să redescopere mediul social. Prin acest laborator se interacționează cu mediul social folosind vocea, corpul, mintea. De asemenea, acest proiect vine să experimenteze anumite tehnologii, concepte, idei, care fac un fel de „make-up” al unui produs. Connection codes propune anumite servicii de retehnologizare a unui produs media folosind tehnologii de proiecție interactive.
Colecția vestimentară „Maki & Mpho”, Japonia
„Maki & Mpho” este o companie de design textil care își propune să renască cultura și moda africană. Autorii acestui proiect afirmă că „Este timpul ca africanii să-și asume propria cultură și să o aducă publicului mondial”. Compania promovează creativitatea și modernitatea în Africa prin dezvoltarea unor printuri originale, cu un design african. Noutatea „Maki & Mpho” o reprezintă și articole de vestimentație anume pentru bărbați. Colecțiile acestei lini de haine sunt semnate de designeri africani, care se inspiră din propria lor cultură.
Fondatorii acestui proiect sunt Mpho Muendane și Maki Nakata. Femeile și-au prezentat hainele în orașe precum: Tokyo, New York, Paris, Londra, Barcelona, Shanghai, Bangkok.
Tableta pentru nevăzători „BLITAB”
BLITAB este prima tabletă din lume destinată nevăzătorilor sau persoanelor care au deficiențe de vedere. Tableta este capabilă să afișeze din start o pagină și un text Braille, dintr-o dată, fără a cere anumite elemente mecanice complicate. Folosind tableta este ca și cum ai folosi o carte electronică, numai că pe ecran se vor afișa bule fizice mici. Noua tehnologie dezvoltată în această tabletă oferă utilizatorilor posibilitatea de a avea o imagine de ansamblu a oricărui fișier.
Navigarea prin atingere poate fi realizată foarte ușor. Această tabletă este compatibilă cu orice aplicație software. Autorii acestei invenții susțin că noile tehnologii trebuie să integreze comunitatea, nu să ofere posibilități doar anumitor categorii de persoane. BLITAB este o invenție care își propune să revoluționeze piața pentru viitorii 40 de ani.
Menționăm că evenimentul de astăzi, 16 iunie, cu începutul la ora 16.00 vine să adune ideile de afacere inovative din Moldova pentru a le premia. În cadrul acestuia vom vedea dacă ele sunt la fel de inspirate. Reamintim că GALA își propune să fie un eveniment complex, care va aduce în fața publicului cele mai creative idei de afacere, momente inspiraționale, show de excepții, premii inedite.
Pentru a continua lista proiectelor creative prezentate anul trecut în cadrul CBC World puteți să urmăriți filmulețul de mai jos.