Sistemul serviciilor publice poate fi reformat prin sugestiile și recomandările fiecărui cetățean. Acest lucru este posibil datorită consultărilor publice care urmează să fie lansate după înregistrarea propunerilor relevante la acest subiect.
În ultimii 6 ani, Republica Moldova a înregistrat progrese vizibile pe dimensiunea modernizării guvernului prin utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC). Guvernul a creat o infrastructură TIC de talie mondială, care permite dezvoltarea și furnizarea de servicii electronice la cele mai înalte standarde de calitate.
În același timp, cetățenii și mediul de afaceri continuă să întâmpine o serie de constrângeri în interacțiunea cu statul, una din cele mai importante fiind corupția, percepută de 40 la suta din companii ca un impediment major pentru afaceri (conform World Bank-EBRD Business Environment and Enterprise Performance Survey (2013).
Pentru anul 2017, Guvernul și-a propus să retragă din uz serviciile învechite, să optimizeze activitățile ghișeele unice, și să sporească incluziunea digitală a beneficiarilor la nivel local și a nivelului de adopție a serviciilor electronice.
La această etapă, se lansează consultările publice privind propunerile de reformare a serviciilor publice într-un format mai larg. Oricine poate transmite propuneri relevante, participând la acest sondaj până pe data de 1 iulie 2016. Toate sugestiile venite din partea cetățenilor, societății civile vor fi analizate și discutate cu instituțiile vizate. Dacă aveți nevoie de clarificări, documente și informații adiționale, puteți scrie pe adresa [email protected].