(galerie foto) „Din ♥ branduri de Moldova”: Tendințele elegante ale acestei veri au fost date la Fashion Soirée

DSC_2618

Marți, 7 iunie, seria evenimentelor care deja au devenit tradiționale DIN INIMĂ Fashion Weekend, evenimente care se desfășoară în fiecare toamnă și primăvară, a fost completată în acest an cu o nouă prezentare dedicată ținutelor de vară – Fashion Soiree. Decizia de a face o a treia ediție, suplimentar celor două tradiționale, a fost luată în mod ad-hoc, pentru că designerii autohtoni au ce arăta și pentru a începe vara în ținute trendy Made in Moldova.

Evenimentul a fost găzduit de o locație inedită – aleea verde a hotelului Jolly Allon. Astfel, invitații evenimentului s-au putut bucura de o seară de vară, răsfățându-se cu sangria, fructe de sezon, vinuri răcoritoare și ținutele vaporoase, ideale pentru zilele călduroase care ne așteaptă.

Cele 11 colecții au fost prezentate de 65 personalități autohtone, vedete, politicieni, jurnaliști, dar și membri ai comunității diplomatice. Printre aceștia s-au numărat  Sanda Diviricean, Lucia Berdos, Monica Babuc, Irina Negară, Violeta Marian, Otilia Drăguțanu, Alexandru Pleșca, Olia Tira, Cristina Scarlat-Girla și alții.

DSC_2511

 

 

Monica Babuc, ministra Culturii a Republicii Moldova, model:Port cu drag brandurile moldovenești și le recomand tuturor, nu din fals patriotism, ci pentru faptul că designerii noștri sunt extrem de creativi și extrem de diferiți. La ei poți găsi întotdeauna ținute pentru diverse ocazii și gusturi.”

 

 

DSC_2313

Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova:Urmărim cu plăcere succesul de care se bucură brandurile autohtone, inclusiv datorită campaniilor de promovare susținute de USAID, prin care am reuşit să schimbăm faţa industriei ușoare din Moldova. Datorită evenimentelor din domeniu, cum este „Din inimă Fashion Soiree”, am reuşit să schimbăm percepţia cetăţenilor faţă de această industrie şi să-i convingem că în Moldova pot fi create produse de calitate, care pot concura de la egal la egal cu cele din străinătate. De fapt, astăzi, brandurile autohtone nu sunt apreciate doar la nivel local, faima lor a trecut hotarele țării, acestea devenind tot mai cunoscute și mai solicitate.”

 

13322052_280184575703890_7782033908927108782_n

 

Eliza Fratea, Director Executiv al Asociaţiei Patronale din Industria Uşoară (APIUS): „Industria noastră ușoară a prins aripi în ultimii ani, avem designeri talentați și avem ce arăta lumii. Dacă până acum organizam evenimente de acest gen doar primăvara și toamna, am constatat că există o cerere și pentru sezonul estival, rochii de vară, rochii de coctail, de seară, rochii vaporoase, mătase fină. Toate au fost prezentate într-o atmosferă selectă, de oameni care susțin cu tot sufletul aceste branduri. La Fashion Soiree am pus accent pe comunitate. Dacă la evenimentele precedente au defilat modele profesioniste, acum am revenit la prezentările de modă cu participarea femeilor active în viața publică a Moldovei, care sunt mândre să poarte haine de brand autohton zi de zi.”

Putem spune cu certitudine că prima ediție de Fashion Soiree a fost plină de culoare, stofe fine, ținute vaporoase. Vedeți și voi cum a fost în galeria foto de mai jos:

1. Ionel

Două săptămâni în urmă, în perioada 24-28 mai, la Strasbourg, a avut loc Săptămâna Modei, în cadrul căreia, fabrica „Ionel” și-a prezentat colecția sa, chiar în prima zi, deschizând astfel evenimentul. Toată colecția a fost constituită din 20 de unități și reprezintă două branduri pentru bărbați – IONEL și GIOVANI PRIMO. La confecționarea colecției au fost folosite cele mai noi modele de țesătură și materiale auxiliare. Sacourile sunt cu unul și două rânduri de nasturi.

La Fashion Soiree, cei prezenți au putut analiza costumul Business Class pentru bărbați în stil oficial, pentru un eveniment de afaceri sau prezentări. Au fost prezentate și itemii în stil Casual – sacouri bine cusute din țesături din lână și semi-lână și pantalonii clasici. Un astfel de set este perfect nu doar pentru cei care lucrează în oficii, dar și pentru delegațiile de afaceri, deplasări. La final a fost prezentat Costumul și smokingul pentru evenimentele solemne.

Brandul Prima Bella – pentru doamnele care optează pentru eleganță. Dacă îmbraci costumul aceste mărci poți fi sigur de succesul zilei respective. Fiecare linie are o deosebită eleganță și recunoaștere, iar confecționarea din țesături aprinse face acest costum de neuitat.

2. Creme Brulee

Cel mai dulce brand autohton pentru copii a revenit cu o colecție foarte colorată. Colecția de vară 2016 radiază de atitudine, grație și rafinament. Culori și modele pe toate gusturile și ocazii. Calitatea face diferența, iar Creme Brulee cu siguranță nu vă va dezamăgi nici pe mămici, nici pe pici.

3. Primera Dona

Primera Dona, special pentru Fashion Soiree, a creat Colecția „Vara 2016” care este concepută pentru femeile cărora le plac combinațiile armonioase dintre culorile pastelate și cele intense. De asemenea, cei de la Primera Dona în această vară, au pus accentul pe rochiile de cocktail. Simplitatea formelor și bogăția țesăturilor cu siguranță nu va lăsa pe nimeni indiferent.

4. Katea Gri

5. Vivi Art Boutique

Vivi Art Boutique și-a prezentat colecția de debut. Haine pentru copii, accesorii și jucării moi lucrate în stofe naturale, cu dragoste și grijă pentru cele mai mici cliente. Culorile pastelate ale colecției și anume ivory, roz pudra, bleu ciel transmit gingășie, finețe și stil.

6. Alina Bradu

Colecția „It’s Time to relax” completează orice siluetă. Aceasta a fost creată din mătase naturală și dantelă pentru femei dinamice care se mișcă cu abilitate prin oraș. Stofele de culoare caramel, moca, ivory vor accentua perfect bronzul. Alina Bradu este permanent în trend datorită croielilor clasice și atemporale.

„Acest eveniment este foarte important pentru industria ușoară și noi de fiecare dată participăm cu drag. Suntem un brand „Din inimă”.”

7. Julia Alert

Noua colecție Julia Alert este una capsulară, realizată într-un număr limitat pentru femeile moderne și ambițioase, care sunt mereu gata să fie în centrul atenției și să cucerească noi orizonturi.

8. Ludmila Storojuc

Colecția nouă L.Storojuc constă din rochii de seară de culori pastelate: bej, crem, mentă, roz.  Acestea sunt confecționate din țesături delicate: mătase, șifon, dantelă, net și tul. Fiecare dintre rochiii exprimă și subliniază individualitatea persoane care o îmbracă.

9. Georgette Coctail ’16-17′

Brandul autohton Georgette a lansat o colecție de cocktail perfectă pentru serile de vară. Culorile moi și cristaline precum creme, lavender fog, wild orchid, neptune green, grey dawn au fost extrase din decizia Pantone Fashion Guide pentru anul 2016-2017. Siluetele diverse din colecție formează ținute pentru ocazii variate.

Colecția noastră eset una de cocktail, cu 14 modele pe care noi le prezentăm. Toate sunt menite pentru ocazii speciale, pentru persoane cărora le place ceva mai vaporos, mai lung sau până la genunchi, pentru diferite siluete – drepte, largi, vaporoase. Am ales culorile alb, verde, lila, iar accentul l-am pus anume pe lila, ca fiind culoarea acestei veri”, spune Geta Mir, designer.

10. Divero

Natalia Pânzaru a pregătit pentru defilare o colecție pret-a-porter de tranziție între sezonuri, în nuanțe de albastru și argintiu, culorile preferate ale designerului, cu accente din printuri floare. Baza colecției sunt șifonul și organza, textilele diafane care pe deplin conferă un spirit fin de vară. Totodată sunt prezentate rochii clasice, din dantelă, jersey și crepe, care sunt asociate direct cu brandul Divero și continuă să fie interpretare în diverse lungimi și culori.

În procesul de lucru am încercat să ținem cont nu numai de trendurile mondiale, și preferințele personale, dar și să creăm un concept feminin, rafinat și confortabil pentru clientele noastre, femei de succes și incredibil de frumoase”, spune Natalia Pânzaru.

Participăm la evenimentele „Din inimă” deja de 3 ani. În timpul prezentării colecțiilor întotdeauna îmi fac multe emoții și griji, întotdeauna vreau să văd cum arată rochiile, pentru că fiecare din ele îmi este dragă în felul său. Atunci când vezi rezultatul final al lucrului tău, desigur că ai emoții foarte mari”, a mai adăugat aceasta.

11. EHO

Ultima colecție semnată de Evgheni Hudorojcov, Hypnotico, a fost gândită pentru o doamnă cu spirit veșnic tânăr care debordează de energie, fără complexe și inhibiții, care se caută pe sine în diferite ipostaze. Stofe delicate, dantelă, crepe, jacquard, croieli simple, dar care impresionează. Mai simplu ar fi – o altă interpretare a rochiilor de seară.

 

Proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova” a fost lansat în 2012 de către Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu susținerea financiară a proiectului USAID CEED II și 12 companii autohtone din industria ușoară. O mare parte dintre acești producători au fost asistaţi de proiectul USAID CEED II şi în consolidarea mărcilor proprii, dezvoltarea abilităților de design a colecțiilor și a capacităților de marketing.

Cu suportul USAID au fost create circa 70 de branduri autohtone, care cooperează între ele pentru extinderea rețelei de magazine și pentru deschiderea de magazine multi-brand.

Proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova” oferă viziunea că o creștere durabilă a industriei ușoare poate fi atinsă doar prin stimularea producătorilor de a trece de la schemele de producție cu valoare adăugată joasă la modele cu valoare adăugată înaltă.

Taguri: #USAID Moldova
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Olesea Cember
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente