Primăria Chişinău informează despre situaţia în municipiu, ca urmare a ploii torenţiale din seara zilei de ieri, 31 mai 2016. Potrivit specialiştilor, volumul precipitaţiilor căzute în decursul a câtorva ore a depăşit media pentru două luni.
Cea mai gravă situaţie s-a înregistrat pe str. Timiş. Ploaia a spălat partea carosabilă a străzii, inclusiv fundaţia drumului. Actualmente, str. Timiş este blocată. Până la reabilitarea drumului, circa două zile, porţiunea respectivă de drum va fi închisă.
Aseară, în timpul ploii, probleme privind circulaţia rutieră şi funcţionarea canalizării pluviale au fost înregistrate pe mai multe străzi, în special pe str. Albişoara. În această zonă, pe unele porţiuni de drum a fost suspendată temporar circulaţia transportului, din cauza acumulărilor de apă. În timpul ploii, s-a ridicat nivelul albiei râului Bâc, iar canalizarea pluvială nu a mai făcut faţă volumului mare de precipitaţii. Situaţia s-a normalizat după curăţarea gurilor de canalizare.
De asemenea, mai multe gospodării particulare şi unele treceri subterane au fost inundate, iar pe unele străzi s-au format gropi sau acestea au fost înnămolite. Actualmente, angajaţii Regiei „Exdrupo” acţionează la capacitate maximă pentru a curăţa străzile şi reţelele pluviale afectate de ploaie şi evacuează nămolul şi deşeurile aduse de ape. Drumarii vor activa şi în zilele următoare, pentru lichidarea consecinţelor ploii torenţiale.
În acelaşi timp, în rezultatul ploii din seara zilei de ieri, în Chişinău au fost doborâţi sau au fost parţial afectaţi de vânt peste 20 de copaci şi au fost înnămolite mai multe ronduri de flori sau gazoane în parcuri şi alei. Ca urmare a intervenţiei operative a serviciilor municipale, în mare parte s-a reuşit deja înlăturarea consecinţelor furtunii.
Serviciile municipale de profil se află în teren, pentru lichidarea tuturor consecinţelor ploii. Cetăţenii care vor să sesizeze autorităţile în privinţa pagubelor produse de ploaie sunt îndemnaţi să o facă la următorul număr de telefon: „022-22-22-67” – Dispeceratul Central Municipal.