După cum am scris și zilele trecute, în perioada 11-15 mai, un grup de 15 bloggeri din România și Moldova participă la „Instameet #DescoperaMoldova 2016”, eveniment care are drept scop promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică vinicolă, precum și sporirea interesului față de atracțiile turistice ale țării noastre.

Evenimentul pentru bloggeri, vloggeri, instagrammeri reprezintă a treia acțiune organizată în cadrul proiectului „Descoperă Moldova”. Scopurile acestuia sunt de a populariza hashtag-urile care promovează atracţiile turistice ale Republicii Moldova pe Instagram şi Facebook (#DescoperaMoldova și #WineofMoldova), de a crește comunitatea de instagrammeri, vloggeri şi bloggeri de călătorii din țara noastră și de a spori cultura consumului conștient al vinului de calitate printre tinerii din Republica Moldova și România.

Imaginile și articolele realizate pe parcursul și după încheierea „Instameet #DescoperaMoldova 2016” vor fi distribuite pe pagina de Facebook a proiectului  sau vor putea fi căutate cu ajutorul hashtagului #DescoperaMoldova.

În această ediție ne dorim să punem accent pe detalii, să le oferim participanților mai mult timp, pentru a simți energia și frumusețea locurilor pitorești din Republica Moldova, emoții pe care să le transmită și transpună ulterior pe conturile lor de Instagram, Facebook, dar și pe bloguri”, susține Svetlana Matvievici, coordonatoarea acțiunii.

În prima zi a proiectului, tinerii au vizitat vinăria Asconi din satul Puhoi, raionul Ialoveni. Aici, aceștia au vizitat secțiile de producere ale întreprinderii vinicole și s-au familiarizat cu procesul tehnologic de la culesul strugurilor până la produsul finit – vinul îmbuteliat. Este de menționat că, compania s-a învrednicit de trofeul principal al anului 2015 în domeniul vitivinicol. Asconi își exportă cu succes vinurile de calitate în peste 20 de țări ale lumii, livrând diversele sale vinuri pe toate continentele. Actualmente, cei de la Asconi lucrează la construcția unui complex turistic pe teritoriul vinăriei, ce va permite cazarea turiștilor.

 

În cea de-a doua parte a zilei, tinerii au vizitat Castelul Mimi din Bulboaca, care urmează să-și deschidă larg ușile publicului în acest an. Instagrammerii au putut vedea cum au decurs lucrările de restaurare în ultimii cinci ani ai primului Chateau adevărat din Basarabia, au aflat detalii despre cine a fost Constatin Mimi, iar la final au vizitat o parte din pivnița castelului.

 

Seara, la finalul zilei, cei 13 tineri din Moldova și România, au luat cina în restaurantul KIKU Steak & Wine din Chișinău, restaurant ce a fost inclus de site-ul Buzzfeed.com în topul celor 31 de localuri din întreaga lume, ce se recomandă de a fi vizitate înainte de a muri.

Astăzi, 13 mai, instagrammerii urmează să viziteze vinăria Mileștii Mici și să facă un tur pietonal prin Chișinău.

Vedeți mai jos o selecție de fotografii a primei zilei din „Instameet #DescoperaMoldova 2016”:

 

https://www.instagram.com/p/BFTqtn4m2vC/

https://www.instagram.com/p/BFTx_KBm2v3/

Svetlana Matvievici, coordonatorul acțiunii: „Până acum în cadrul proiectului „Descoperă Moldova” au participat peste 20 de bloggeri din România, SUA, Noua Zeelandă și peste 20 de bloggeri din Republica Moldova. Toți împreună au scris peste 70 de articole pe bloguri, au postat peste 1000 de fotografii pe Instagram, folosind hashtagul #DescoperaMoldova, au făcut peste 4000 de fotografii, adică au devenit ambasadorii Moldovei turistice. În această ediție ne dorim să punem accent pe detalii, să le oferim partcipanților mai mult timp, pentru a simți energia și frumusețea locurilor pitorești din Republica Moldova, emoții pe care să le transmită și transpună ulterior pe conturile lor de Instagram, Facebook, dar și pe bloguri.”

La „Turul pentru jurnaliștii străini” vor participa reprezentanți mass-media din țări precum Polonia, Finlanda, Germania și Portugalia. Evenimentul este organizat pentru al patrulea an consecutiv și contribuie la creşterea vizibilităţii Republicii Moldova ca destinaţie turistică vinicolă în presa scrisă și online și la atragerea de noi vizitatori străini în țara noastră. De obicei, după încheierea tururilor apar mai multe articole în presa străină, care servesc drept surse sigure de informații utile și interesante pentru localnici despre Vinul Moldovei, dar și despre experiențele culturale, rurale, gastronomice pe care le pot avea turiștii în Moldova.

Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM:  „Jurnaliștii străini care se află în aceste zile în Republica Moldova vin din țările care reprezintă piețe strategice sau piețe care urmează a fi penetrate. Aceste piețe au fost identificate în cadrul programului de promovare a turismului receptor pentru anii 2015-2017 realizat în anul 2014 de către Agenția Turismului a Republica Moldova și ANTRIM. Prin intermediul acestui tur ne propunem să menținem fluxul constant de informație despre noile produse turistice pe piețele din Polonia și Germania, deoarece din aceste țări vin cei mai mulți turiști.”

În acest an ambele grupuri de străini care ne vizitează țara au parte de un program care va include preponderent vizite la la vinării , la atracţiile turistice din zona Orheiul Vechi şi Ştefan Vodă, la mănăstiri și vor face un tur pietonal prin Chișinău. Mai mult, pe parcursul celor cinci zile, participanții vor participa la workshop-uri de gătit bucate tradiționale și de meșteșugărit.

Despre suportul USAID pentru industria turismului

Începând cu anul 2013, cu suportul USAID au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.

Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a adoptat o abordare complexă a domeniului, care se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, promovare în presa internațională etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); creșterea calității furnizorilor de servicii turistice; asigurarea unui cadru legal favorabil pentru turismul intern; elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului.