Avionul Flydubai s-ar fi prăbușit la Rostov din cauza zgârceniei companiei aeriene

flydubai_1-620×412
Foto:PC: CNN

Bloggerul român Radu Dumitru a publicat o analiză a evenimentelor create în jurul prăbușirii avionului Flydubai în Rusia la Rostov zilele trecute. Acesta spune că pilotul avionului ar fi putut să aterizeze mai degrabă pe un alt aeroport decât să survoleze orașul două ore pentru a aștepta să se termine furtuna.

Am senzația că oamenii de la bordul avionului Flydubai prăbușit zilele trecute în Rusia la Rostov au murit din cauza unor strategii economice și a unor legi ciudate, nu musai din cauza furtunii sau a unor erori de pilotaj, scrie tânărul pe blogul său. 62 de persoane au murit după ce pilotul, la capătul a două ore de așteptat deasupra aeroportului, a mai încercat o aterizare în furtună.

Evenimentele au fost următoarele: cursa Flydubai FZ981 din Dubai spre Rostov a încercat să aterizeze pe furtună, a abandonat încercarea, a survolat orașul timp de două ore înainte de a încerca din nou, moment în care aterizarea a eșuat și avionul a explodat la contactul cu solul, un pic lângă pistă.

Acum, unde este problema: avionul ar fi trebuit să fie redirecționat spre alt aeroport și gata, nu să încerce aterizarea în condiții meteo nefavorabile. A așteptat timp de două ore o fereastră de aterizare, timp în care ar fi putut ajunge la alt aeroport. De ce n-a făcut-o?

Tânărul enunță două motive pentru care acest lucru nu s-a întâmplat:

  • Companiile low-cost au niște politici destul de restrictive în astfel de situații. Aterizarea pe un aeroport costă, la fel și „parcarea” aeronavei acolo pe timp de noapte, realimentarea și restul serviciilor. Tarifele cerute de aeroporturile destinație sunt bine negociate și calculate, dar dacă aterizezi pe un alt aeroport probabil că ai de plătit mult mai mult decât aveai bugetat, plus că apare o întreagă încurcătură legată de următorul zbor. Companiile low-cost au un turnaround time (timpul dintre curse) cât mai mic, pentru ca aeronava să stea cât mai puțin timp la sol și cât mai mult în curse, producând bani.
  • Rusia s-ar părea că are o lege dubioasă ce spune că, dacă o aeronavă nu poate ateriza la destinația ei oficială, atunci nu-i este permis să aterizeze nicăieri în Rusia. Nu știu motivul, poate ține de securitate, imigrație.

Din cele două motive de mai sus poți înțelege de ce pilotul Flydubai s-a simțit obligat să aterizeze chiar și pe o vreme nefastă. De ce avionul a lovit solul cu așa viteză încât avionul a explodat (după două ore de „cerculețe” probabil că-și consumase toată rezerva de combustibil), nu știu, poate că a greșit manevra sau instrumentele i-au indicat greșit altitudinea la care se află. Cu toate acestea, totul putea fi evitat dacă zbura spre alt aeroport.

Întreg comentariul asupra evenimentului îl puteți citi aici.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente