Continuând tradiția deja bine-cunoscută de câțiva ani, studenții de la Științele Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova au deschis o nouă „spălătorie a publicității” pe holurile Facultății.
Dacă în anii precedenți spălătoria avea loc sub formă teatrală, anul acesta tinerii s-au inspirat din filmele americane și s-au gândit să transforme spălătoria lor într-una de tipul celor publice din Statele Unite. Astfel, timp de câteva săptămâni, studenții organizatori au avut rolul de a colecta publicitate stradală. Ulterior au făcut o selecție, au lucrat la decor, mesaj și idee și astăzi au inaugurat spălătoria.
„Avem încă foarte mult de lucrat la capitolul publicitate stradală. Am sesizat o mulțime de greșeli. Cel puțin în perimetrul bulevardului Ștefan cel Mare poți găsi câte o publicitate cu greșeli și la fiecare cinci pași”, ne-a spus Ana Mîrza, una din studentele organizatoare. Potrivit ei, există un regulament potrivit căruia publicitatea stradală trebuie să treacă de o verificare a Academiei de Științe înainte de publicare, iar în urma verificării, agentul comercial primește un certificat ce susține că publicitatea poate fi publicată și corespunde normelor. Și fiindcă regulamentul este încălcat: „O idee bună ar fi înființarea unui organ autorizat care să fie responsabil de publicitate, un fel de „poliție a publicității”, și astfel agenții comerciali care încalcă anumite norme, să fie amendați la propriu”, a adăugat tânăra.
„Evenimentul ne atrage atenția asupra faptului că se comit foarte multe greșeli la nivel de gramatică, stil și design, dar, în același timp, ne ajută să conștientizăm că nu oricine poate fi profesionist în domeniu. A fost o muncă asiduă, dar și un efort combinat cu plăcere”, ne-a spus Elena Marjineanu, una din studentele organizatoare.
Cei interesați de a „spăla publicitatea” de greșeli sunt așteptați să vadă expoziția până la data de 25 noiembrie curent, la etajul IV al Facultății Jurnalism și Științe ale Comunicării de la USM. Evenimentul propune și un concurs, în care este votată cea mai „marazmatică” publicitate a lunii.