Programul școlar mereu a fost o temă de discuții, mai ales în rândul elevilor care deseori sunt nemulțumiți că acesta e prea încărcat sau, dimpotrivă, prea sărac.
Echipa #diez a cerut părerea mai multor elevi despre ce ar dori aceștia să învețe, pe lângă obiectele pe care deja le studiază.
Ana Sadovnic, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”
„Nu prea cred că avem nevoie de adăugat alte obiecte în programul nostru școlar, deoarece materia e și așa încărcată, mai ales pentru noi, elevii claselor a 12-a, care avem de susținut examenele de bacalaureat. Părerea mea e că elevii trebuie să se axeze mai mult pe obiectele la care au de susținut bacalaureatul, numai așa îl vor susține cu brio.”
Sorina Solonaru, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”
„Educația financiară, un obiect care să te învețe cum să-ți gestionezi corect banii, cum să inițiezi și să conduci o afacere de succes, care să informeze despre oportunitățile de lucru în Republica Moldova (anume în țara noastră) și nu numai. Volens nolens, acest obiect te pregătește pentru viață, poate chiar mai bine decât unele dintre materiile din programul școlar curent.”
Alexandra Duca, Liceul Teoretic „Dante Alighieri”
„Cred că ar fi bine să studiem la liceu lecții de oratorie, pentru că în ziua de azi e foarte important să știi să vorbești corect. De fapt, aceasta a fost întotdeauna la modă și va fi, iar cei care știu să se expună logic, coerent și convingător reușesc să fie sus. Așadar, ceva ore în care să învățăm să atragem atenția unui public, să vorbim și să ținem discursuri pe diverse teme cred că sunt destul de necesare.”
Adrian Pleșca, Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”
„Sunt adeptul introducerii cursurilor de antreprenoriat în școli, pentru că școala ne învață să aflăm cât e cosinus din nu știu cât, care e legătura dintre metaforele din trei poezii, dar nu ne învață cum se fac banii și cum într-un final să îți asiguri viața cu toate cele necesare. Din motivul că tinerii nu știu cum se face o afacere, avem mii de tineri care lucrează pe vară la cafenele și restaurante pentru puțini bani. Cred că antreprenoriatul va fi de mare folos pentru noua generație.”
Olga Uțica, Liceul Teoretic „Puhoi”
„Doresc ca limba germană să fie introdusă în programul nostru şcolar. Consider că studierea unei limbi străine constituie un atu pentru viitorul nostru. Studiind o limbă străină, ne îmbunătățim limba nativă, ne dezvoltăm inteligența, dar totodată deschidem poarta spre oportunitățile pe care ni le creăm doar prin învățătură.”
Cristina Cristea, Liceul Teoretic „Dante Alighieri”
„Aș dori o simplă lecție în care să stăm să vorbim pe diferite teme legate de viață, adolescență, iubire, familie și altele. Să vorbim direct și să ne dăm fiecare cu părerea asupra acestor subiecte. Astfel, aflând părerea celorlalți, descoperim noi calități ale colegilor noștri.”
Marcela Doagă, Liceul Teoretic cu Profil de Arte „Elena Alistar”
„Aș dori să studiez Biologia Moleculară Genetică Umană, pentru că ceea ce studiez la biologie nu este suficient pentru mine. Îmi place mult genetica, aceasta fiind o temă actuală, deoarece suntem martori, zi de zi, generație de generație, la schimbările genetice care se produc în lume.”