Echipa #diez este prezentă la cel mai mare eveniment din domeniul ICT al anului, Moldova ICT Summit, la secțiunea pentru antreprenori: ICT4Entrepreneurs, de unde vom încerca în timp real să vă spunem ce se întâmplă aici și despre ce vorbesc speakerii.
12:43: Infogr.am încă nu a ajuns la punctul în care să fie profitabil, însă va ajunge acolo curând.
Monetizarea de pe infogr.am, în curând, se va schimba, stabilind o limită pentru utilizatorii care folosesc platforma gratis.
12:40: E important să atragi utilizatori care să folosească produsul gratis pentru că aceștia vor aduce mai mulți clienți. De asemenea, Infogr.am susține trainingurile pe data visualisation și astfel, se plasează ca unealta nr. 1 în acest domeniu. Nu e necesar să ai un produs, trebuie să cosntruiești o comunitate în jurul lui.
12:25: Sfaturi de la infogr.am: Costruiți o companie pentru 100 de ani, mereu căutați oameni mai deștepți ca voi.
12:24: Clienții Infogr.am sunt cei din media: de la Al Jazeera până la Huffington Post.
12:22: Krists Avots ne va vorbi despre exemplul infogr.am.
12:15: Procesul de creștere prin 7 pași:
#1. Track – urmărește totul ce se întâmplă cu afacerea ta;
#2. Understand – înțelege cum utilizatorul folosește produsul tău;
#3. Prioritize – vezi ceea ce este cel mai important să dezvolți, nu dezvolta totul în același timp;
#4. Design;
#5. Build;
#6. Test;
#7. Measure.
Apoi repetați procesul.
12:11: Țineți minte acronimul AARRR: Acquisition Activation Retention Referral Revenue.
12:06: Ce este Growth Hacking?
O problemă a startupurilor este că creează un produs pe care nimeni nu-l folosește. Ce fac multe startupuri este că creează diferite proprietăți, dar se întâmplă același lucru – e cel mai rău lucru care poate să ți se întâmple.
Zack recomandă o definiție a lui Josh Elman.
12:04: Zack Onisko ne vorbește despre Growth Hacking.
11:55: Creați produse care rezolvă probleme și acoperă necesități. Nu există scurtături pentru a crea un produs bun. Iubiți-vă ideea și utilizatorii, pentru a putea face ceva bun pentru ei.
11:53: Când construiți produsul, rămâneți mereu focusați pe utilizatorul vostru, cunoașteți-l permanent pentru a nu construi opțiuni care nu sunt necesare. De asemenea, e necesar să vă șlefuiți profilul utilizatorului, să știți totul despre el.
11:45: Tehnici pe care să le utilizați înainte să creați produsul.
Stealth Interview
O conversație simplă cu utilizatorul tău, singura regulă este să nu vorbești despre ideea ta. Să vorbești cu utilizatorul înseamnă să cunoști lumea lui, nu să împingi ideea ta.
User Diary
O tehnică super simplă. Să presupunem că voi vreți să creați un fitness app. Puteți recruta din cercul PPP (Părinți, Prieteni și alți Proști) și să-i urmăriți ce fac, ce sport fac, cum mănâncă, cum se comportă, și puteți identifica tipare ale comportamentului uman. Astfel, le puteți implementa în crearea aplicației voastre.
Musca pe perete
E o tehnică de observare. Observați utilizatorii în mediul lor natural, voi fiind la fel ca musca de pe perete, doar observând, fără a vă implica.
Când faceți interviuri, utilizatorul nu vă va spune totul, prin observare puteți confirma sau infirma anumite mituri și puteți afla informații pe care utilizatorul poate să nu le știe despre el.
11:43: Elina Zheleva ne vorbește despre cum să cercetăm necesitățile utilizatorilor noștri, vorbind despre stereotipuri.
Dacă vorbești cu utilizatorii tăi, prin empatie, te simți ca și utilizatorul tău, ceea ce te ajută să dezvolți produsul.
Elina Zheleva
Design thinking ≠ thinking about design. Este despre cum să poți să gândești ca designerii când dezvolți produse și servicii, și să plasezi utilizatorul final în centrul procesului.
Elina Zheleva este un design thinker. Ea a studiat design thinking la HPI School of Design Thinking în PotsdamShe și s-a concentrat pe cercetare la Stanford. Ea a învățat design thinkingul de la cei mai buni și acum provocarea ei este de a împărtăși cunoștințele sale.
Elina lucrează cu corporațiie, startupurile și organizațiile publice din regiune și îi ajută să implementeze metodologia de design thinking în lucrul acestora. Ea este fondator la designthinking.bg. La Moldova ICT Summit ea va vorbi despre cum să știi să cercetezi cine îți sunt utilizatorii și care este modul în care aceasta ar accelera evoluția afacerii tale. Mai multe despre Elina pe Domain.me.
Krists Avots
Krists este marketing și growth hacking la infogr.am, o aplicație pentru non-designers pentru a crea infografice și informație vizuală.
Lector de antreprenoriat la Stockholm School of Economics din Riga și University of Tartu. Anterior a lucrat ca COO la Fundația Garage48, o organizație non-profit care organizează evenimente hackathon și bootcamps.
Zack Onisko
A fondat BranchOut, a format o echipă de creștere și a condus compania la o conversie de 25mm de utilizatori în doar 90 de zile. Ulterior, a adunat 49 milioane dolari de la investitorii de top din Silicon Valley.
Are o experiență de peste 10 ani în strategii de creștere a unui produs, cu un bun management și design interfață pentru utilizatori. Zack Onisko este un startuper generalist, cu o istorie de proiecte de succes, pe care le-a adus de la zero la milioane de dolari.
În prezent, Zack este conducătorul echipei de Growth și Marketing la Autodesk. Mai multe despre Zack puteți afla pe GrowthHacker și CrunchBase.