Tinerii pot participa la un program de stagii în cadrul Parlamentului Republicii Moldova

10999097_883639874991874_1602384759686396102_n
Foto:Program de stagiu în cadrul Parlamentului RM PC: Facebook/Parlamentul Republicii Moldova

Circa 30 de tineri vor avea posibilitatea în acest an să facă stagii de practică în Parlament. Stagiile vor fi efectuate în sesiunea parlamentară curentă (februarie – iulie 2015).

La Programul de stagii pot candida persoanele care fac studii de licenţă în ultimul an, studii de master, de doctorat, tineri specialiști din mediul academic, științific şi reprezentanţi ai societăţii civile, conform procedurii de admitere la Programul de stagii.

Iată în ce comisii și direcții își vor putea realiza stagiul tinerii:

– în Secretariatul Comisiei juridice, numiri şi imunităţi – 2 candidați;
– în Secretariatul Comisiei economie, buget şi finanţe – 3 candidați;
– în Secretariatul Comisiei securitate naţională, apărare şi ordine publică – 3 candidați;
– în Secretariatul Comisiei politică externă și integrare europeană – 1 candidat;
– în Secretariatul Comisiei cultură, educaţie, cercetare, tineret, sport şi mass-media – 2 candidați;
– în Secretariatul Comisiei agricultură și industrie alimentară – 2 candidați;
– în Secretariatul Comisiei administrare publică – 1 candidat;
– în Secretariatul Comisiei drepturile omului şi relații interetnice – 2 candidați;
– în Secretariatul Comisiei protecţie socială, sănătate şi familie – 2 candidați;
– în Direcţia generală documentare parlamentară, Secția redactare – 2 candidați;
– în Direcţia generală juridică – 2 candidați;
– în Direcția relații externe – 1 candidat;
– în Direcția petiţii şi audienţe – 1 candidat;
– în Direcţia generală comunicare și relații publice – 6 candidați, inclusiv:
a) Secția relații cu mass-media -1 candidat;
b) Secția vizite și relații publice – 1 candidat;
c) Oficiul teritorial de informare Edineț – 1 candidat;
d) Oficiul teritorial de informare Orhei – 1 candidat;
e) Oficiul teritorial de informare Leova – 1 candidat;
f) Oficiul teritorial de informare Comrat – 1 candidat;
– în Direcţia informațional-analitică – 2 candidați.

Candidatul trebuie să întrunească următoarele criterii de eligibilitate:
– să nu aibă calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin, pînă la gradul al III-lea, inclusiv, al/a unuia dintre funcţionarii din subdiviziunea Secretariatului Parlamentului pentru care aplică;
– să nu aibă antecedente penale nestinse, alte restricţii legale privind activitatea în instituţii publice;
– să aibă vârsta de până la 30 de ani;
– să prezinte dovada înscrierii la studii de licenţă (cu media la ultima sesiune de minim 8,5), de masterat (cu media de licenţă de minim 8,5) sau doctorat (cu media de maşter de minim 8,5) în Republica Moldova sau în străinătate, ori dovada angajării în cadrul unei organizaţii neguvernamentale, cu experienţă de lucru de pînă la 2 ani;
– să respecte condiţiile de participare/admitere la concurs, termenul de depunere a dosarului de participare.

Candidatul care va aplica la:
– Direcţia generală comunicare și relații publice, Secția relații cu mass-media – să dețină studii sau formare în jurnalism, comunicare și relații publice;
– Oficiile teritoriale de informare (Edineț, Orhei, Leova, Comrat) – să dețină studii în administrare publică, științe socio-umane, politice, comunicare și relații publice, jurnalism;
– Direcţia generală documentare  parlamentară, Secția redactare – să dețină studii filologice, să posede limba de stat şi limba rusă la nivel avansat.

Dosarul de admitere la concurs se va depune  personal, prin oficiul poştal (mun.Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 162, Secretariatul Parlamentului Republicii Moldova, Direcția resurse umane), sau prin e-mail ([email protected]) și va include obligatoriu:
–  formularul de aplicare;  
–  scrisoare de recomandare;
–  scrisoare de intenţie;
–  copia buletinului de identitate;
–  copia diplomelor de studii deţinute, extrasul de note;
– copia certificatului privind cunoaşterea unei limbi de circulație internațională (în cazul studiilor de licenţă/masterat, diploma de absolvire va servi drept certificare);
–  copia carnetului de muncă;
–  cazier judiciar sau declarația pe proprie răspundere;
–  copia poliţei de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, valabilă pentru perioada stagiului;
–  certificat medical (forma 086-2/e).

Informații suplimentare la tel: (022) 26.81.58, Valentina Didencu, consultant principal, Direcția resurse umane, coordonator de Program.

Termen depunere dosar: 23.03.2015.

Materiale utile:

Formular de aplicare la Programul de stagii
Regulamentul privind realizarea Programului de stagii în Parlamentul Republicii Moldova

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Olesea Cember
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente