În anul 2015, din Fondul rutier vor fi alocate cu 50 de milioane de lei mai mult decât în 2014 pentru reparaţia drumurilor intravilane, a declarat în cadrul unei intervenţii la Publika TV ministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor, Vasile Botnari.
Acesta a vorbit şi despre necesitatea modernizării transportului avia şi celui fluvial, dar și a Căilor Ferate, infirmând specualţiile că autorităţile ar încerca să le concesioneze.
Vasile Botnari a amintit că în anul 2014 au fost alocate 433 de milioane de lei pentru reparaţia drumurilor locale. Au fost reparate 767 de km de drumuri, dar nu toţi banii alocaţi au fost utilizaţi de administraţiile locale. Botnari a anunţat că în acest an această sumă va fi majorată cu 50 de milioane de lei şi va ajunge la aproape jumătate de miliard, adică aproximativ o treime din bugetul Fondului Rutier va fi alocată pentru drumurile locale.
Totodată, ministrul a menţionat că o companie britanică va selecta şi o listă de drumuri de importanţă socială care vor fi reparate din contul unor resurse financiare oferite de Banca Mondială în volum de 40 de milioane de dolari.
Vasile Botnari a vorbit şi despre necesitatea majorării taxelor rutiere pentru a asigura Republica Moldova cu drumuri de calitate.
În privinţa transportului feroviar, ministrul a precizat că se lucrează la o strategie de reformare a Căilor Ferate, iar o soluţie ar fi divizarea acestora în trei întreprinderi. În acest sens, este nevoie de investiţii de aproximativ 400 de milioane, dintre care Republica Moldova a semnat un Acord de peste 50 de milioane de euro cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. De asemenea, aproape 50 de milioane vor fi oferite şi de Banca Europeană de Investiţii.
Vasile Botnari a vorbit şi despre trenurile renovate la Paşcani, România, procurate în timpul mandatului predecesorului său, Anatol Şalaru, menţionând că acestea nu pot circula, pentru că nu deţin certificatele de rigoare şi că, în prezent, acestea sunt în proces de elaborare.
„Căile Ferate sunt o întreprindere strategică pentru Republica Moldova”, a declarat Vasile Botnari, precizând că nu se poartă discuţii despre censionarea lor, aşa cum au vehiculat anterior unii politicieni.
Ministrul Transporturilor a vorbit şi despre necesitatea investiţiilor în compania Air Moldova, dar şi despre transportul fluvial, care e în proces de dezvoltare.