În această săptămână, rețeaua de socializare Facebook a atins cifra de 500.000 utilizatori în R. Moldova, o creștere cu circa 140 mii pe parcursul ultimelor 12 luni. Prin urmare, din cei 1,7 mln. utilizatori moldoveni conectați la internet, 28,7 % sunt utilizatori Facebook.
Deși Facebook crește cel mai rapid în Moldova, Odnoklassniki rămâne în continuare în top cu peste 1 mln. utilzatori înregistrați. Pe parcursul ultimului an, se atestă și o creștere a activității brandurilor pe Facebook, informează agenția de comunicare digitală Gramatic.
#1. Distribuția după vârstă și sex
Categoria de vârstă curpinsă între 18 și 34 de ani reprezintă 65% din numărul total de utilizatori.
#2. Limba setată
Doar 42% din utilizatori au setat limba de utilizare româna sau engleza.
#3. Dispozitive utilizate
Circa 64% din moldovenii înregistrați pe Facebook accesează rețeaua de pe un dispozitiv mobil.
#4. Top orașe
Cei mai mulți utilizatori rămân a fi din Chișinău. Din păcate, brandurile din regiuni încă nu pot utiliza targetarea după locație, atunci când creează campanii de publicitate.
Cuvântul cheie pentru eficiența comunicării brandurilor în social media rămâne același: adaptabilitate.