50 de tineri pasionați de cultura franceză s-au familiarizat cu arta și tradițiile de degustare a vinurilor de calitate, sub îndrumarea celebrului somelier francez, Brigitte Leloup, vicepreședintele Asociației Somelierilor din Europa.
Masterclass-ul desfășurat pe 20 februarie la Chișinău, a fost organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului, Proiectul Creşterea Competitivităţii şi Dezvoltarea Întreprinderilor II (USAID CEED II) și Antena Agenției Universitare a Francofoniei, cu participarea Școlii de Somelier din Moldova.
Evenimentul a avut loc în sala de degustare de la Universitatea Tehnică a Moldovei și a întrunit studenți care au ales să studieze în filierele francofone a cinci universități din Republica Moldova.
Diana Lazăr, vicedirector al proiectului USAID CEED II: „Prin organizarea acestui eveniment ne-am propus să le oferim tinerilor care studiază cultura și limba franceză o experiență în stil franțuzesc. În același timp ne dorim să le trezim interesul pentru vinurile de calitate produse în țara noastră, care pot concura cu cele mai bune vinuri de pe piața vinicolă internațională.”
Somelierul francez Brigitte Leloup, care s-a aflat pentru o săptămână în Republica Moldova, pentru a evalua calitatea servirii de vinuri în localuri și pentru a-și împărtăși cunoștințele profesioniștilor în domeniu, a acceptat cu bucurie inițiativa de a le vorbi studenților francofoni.
Brigitte Leloup, vicepreședintele Asociației Somelierilor din Europa: „Cultura de consum a vinurilor de calitate este o parte indisolubilă a culturii franceze, iar cei care își doresc să cunoască Franța, trebuie să știe cum să-i aprecieze toate nuanțele gustative. Am ales pentru acest masterclass vinuri de calitate produse în Republica Moldova, care se potrivesc perfect pentru aplicarea tehnicilor tradiționale de degustare.”
După inițierea în arta servirii și degustării vinurilor de calitate, toți participanții au primit diplome de „Amator al vinului”.
Ludmila, studentă USM: „Îmi doresc foarte mult să ajung în Franța, dar până atunci, mă bucur de acest eveniment, care ne permite să aflăm din prima sursă despre cultura franceză și tradițiile franceze legate de vin și vinificație.”
Irina, studentă UTM: „Masterclass-ul ținut de un profesionist de talie mondială m-a ajutat să înțeleg cât de bune sunt vinurile din Moldova. Acum știu cum trebuie să fie servite și savurate, dar voi continua să mă informez și să învăț mai multe în acest domeniu.”
Evenimentul este parte a politicilor implementate în vederea promovării brandului național „Vinul Moldovei”, în cadrul Programului de Marketing al Oficiului Național al Viei și Vinului.
Despre ONVV
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Wine of Moldova. A legend alive”.