Vlad Mogîldea, Petru Dragan, Sandu Camerzan și Andrei Degteariov sunt o echipă de tineri entuziaști, care doresc să demonstreze că folclorul nu iese niciodată din modă. Ba chiar mai mult, acesta continuă să trăiască și capătă alte aspecte, printr-un nou val de cultură – cea underground.
„Folks” este un brand de accesorii și articole vestimentare autohtone, care au ca tematică tradițiile și valorile naționale, combinate cu viața underground și cultura urbană.
„Ideea a apărut spontan, încă în anii liceului. Inițial ne-am gândit să facem un brand de haine care să reprezinte cultura underground, însă simțeam că trebuie să îi oferim un suflu distinctiv. Având un spirit naționalist, ne-am gândit că ar fi interesant să combinăm elementele tradiționale românești cu cele din mediul underground”, a menționat Vlad Mogîldea, team leaderul Folks.
Tinerii au strâns un capital mic și au elaborat 30 de tricouri albe și negre. Ornamentul de pe tricouri a fost inspirat de la un covor național bucovinean. Piesele vestimentare s-au vândut cu succes, iar Folks a reușit să adune o sumă de bani, pe care a folosit-o pentru a da viața unei alte idei – un model de hanorace cu un alt ornament.
Folks este un proiect de suflet, care tinde să șteargă stereotipurile legate de lumea underground și să aducă ceva nou atât în stradă, cât și pe tricourile pe care le produc. Acest micro-univers al grafferilor, skaterilor, bicicliștilor, dansatorilor de Brake-Dance este, adesea, perceput de societate într-un mod mai distant. Băieții de la Folks afirmă că, de fapt, lumea underground este una de bun simț, plină de oameni creativi și cu atitudine.
„Suntem în căutarea celor care ne împărtășesc ideile. Am avut deja o colaborare cu Argatu’ – un DJ din România, care mixează muzică electronică, combinată cu cea folclorică. I-a plăcut ideea pe care o promovăm și a fost de acord să poarte tricourile noastre. Acum, avem o listă de artiști cu care vrem să colaborăm”, a spus Vlad.
Site-ul brandului se află în proces de elaborare, însă puteți să le urmăriți activitatea pe pagina de Facebook. Acesta va dispune de un magazin online, unde veți putea procura tricouri, hanorace, jumpere, căciuli, brățări, chipiuri. De asemenea, pe site va fi incorporat un blog cu istorii și evenimente din lumea undergroundului.
Echipa Folks s-a calificat în cea de-a doua etapă a Hackathonului „Generator” și concurează pentru posibilitatea de a participa la Expo 2015 din Milano.
Marta Odainic