Ultima campanie, Manifestul Purcari pentru Neschimbare, este reacția companiei la lumea „fast forward” în care trăim. „E acea lume prea-repede-nainte, dominată de tehnologie și viteză. Acel zgomot de fundal în care ne pierdem zi de zi. E și un apel pentru a ne reaminti de adevăratele valori”, spun cei de la Purcari.
Pe lângă asta însă, spotul pe care l-au lansat, conține o narativă ascunsă. O narativă paralelă, care este la fel de importantă pentru identitatea Purcari: ține de lupta pentru supraviețuire în fața a trei embargouri, foarte dureroase, impuse de Rusia, de care, din motive istorice, eram foarte dependenți. „Cele trei embargouri însă – din 2006, 2010 și 2013 – ne-au făcut doar mai puternici. De fiecare dată, cu cât mai dureroase și mai nedrepte erau interdicțiile, cu atât mai mult am ridicat capul și am mers înainte. Am lucrat și mai bine viile, am cules și mai grijuliu strugurii, am stat și mai răbdători deasupra baricilor cu vin. Astăzi, redescoperind alte 25 de piețe în care livrăm cu mândrie vinurile Purcari, suntem mai puternici ca niciodată. Vorba poetului – „ce e val, ca valul trece”, se mai arată în mesajul companiei vinicole.
Despre asta e și narativa paralelă, ascunsă în șase mesaje subtil inserate în spotul – manifest lansat recent, pe care le puteți vedea prezentate mai jos:
#1. Embargourile din 2006, 2010, 2013
Anii embargourilor – 2006, 2010, 2013. Cei care au realizat spotul nu au putut rata să-l menționeze și pe omul-simbol din spatele acestor embargouri – Gennady Oniscenko, medicul sanitar șef al Rusiei, un luptător neastâmpărat pentru sănătatea publică a rușilor.
#2. Distrugerea vinurilor moldovenești cu buldozerul în 2006
O secvență din ediția de știri, Pervîi Canal de la Moscova, din 17 mai 2006. Reportajul complet aici: http://www.1tv.ru/news/world/98430
#3. (Re)născuți în 1827
1827 – o filă nouă. În decembrie 2013, la scurt timp după embargoul din 11 septembrie, compania a relansat întreaga gamă de vinuri Purcari cu o nouă identitate, punând accent pe anul fondării vinăriei – 1827. Era un început simbolic, de la zero, pentru vinărie, care marca o nouă viață pentru Purcari.
#4. Revoluția din Ucraina
Imagini de la protestele contra fostului regim din Ucraina. O referință necesară la țara vecină, care a luat asupra sa cea mai puternică lovitura în dramaticul joc geopolitic.
#5. Freedom Blend
#freedomblend – A fost contribuția celor de la Purcari pentru a celebra curajul și spiritul liber al celor trei țări – Moldova, Ucraina și Georgia, care au în comun nu doar tradiții vitivinicole.
#6. Keep strong, Moldova
Keep strong, Moldova este sloganul de auto-îmbărbătare – într-o zi foarte grea pentru cei de la Purcari din 11 septembrie 2013, strecurat pe finalul clipului. E și o referință la miile de mesaje de încurajare pe care le-au obținut de peste Prut.