După Statele Unite ale Americii, Polonia şi China, brandul „Wine of Moldova” a invitat şi România să devină parte a legendei vinurilor noastre. Cu o tradiţie milenară, viile din Moldova au vorbit din nou prin vinurile unice, prezentate la Târgul Internaţional „GoodWine”, desfăşurat recent la Bucureşti.
Cea de-a 12-a ediţie a evenimentului a adus împreună peste o mie de vinuri celebre ale cca 100 de companii vinicole din mai multe state. Participarea producătorilor autohtoni la Târgul Internaţional „GoodWine” face parte din Programul de Marketing al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV). Obiectivele programului reprezintă diversificarea piețelor de export pentru vinurile sub brandul „Wine of Moldova”, precum și extinderea celor existente, în special a pieței Uniunii Europene.
GoodWine – o platformă care setează valorile pieţei de vinuri
Circa 10.000 de vizitatori, importatori, distribuitori şi consumatori direcţi s-au aflat în perioada 5-7 decembrie la Romexpo, la Târgul Internaţional „GoodWine”. Cele peste 100 de companii vinicole prezente la standurile amenajate, au încântat participanţii cu gustul, aroma şi savoarea vinurilor preţioase. România, Franţa, Italia, Chile şi Republica Moldova sunt doar câteva dintre statele care au fost reprezentate la târgul internaţional de la Bucureşti. Peste o sută de vinuri au fost lansate în premieră pe parcursul evenimentului, iar importanţi somelieri internaţionali au dat aprecieri vinurilor expuse.
„GoodWine a devenit platforma care setează valorile actualizate ale pieţei româneşti de vinuri.
Puterea de comunicare a celor mai puternice companii vinicole se întâlneşte cu capacitatea de receptare selectivă a unui public din ce în ce mai educat. Evenimentul de o asemenea anvergură va modifica, cu siguranţă, faţa industriei vinului, ridicând standardele de calitate spre niveluri superioare”, a afirmat Cătălin Păduraru, reprezentantul României la OIVV.
15 vinării moldoveneşti, prezente la târgul GoodWine
În premieră, la Târgul Internaţional „GoodWine” ţara noastră a ocupat un spaţiu generos. Sub umbrela Wine of Moldova au fost prezente 15 companii vinicole distincte: API Orhei, Bostavan, Castel Mimi, Cimislia Wineries, Chateau Vartely, Etcetera, F’autor, Gitana Winery, Mileştii Mici, Vinăria Poiana, Vinăria din Vale şi Suvorov Vin. Cu standuri separate au fost prezente Vinăria Purcari și Cricova. Producătorii din Republica Moldova au susţinut şi evenimente conexe târgului. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului a marcat prezenţa sa la GoodWine, organizând două masterclass-uri apreciate de public şi o conferinţă de presă. Degustările, dar şi alte acţiuni importante de la târg, au fost coordonate de reprezentantul României la Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului (OIVV), Cătălin Păduraru. Miile de vizitatori au fost invitaţi la standul special amenajat pentru a degusta peste 65 de vinuri legendare, aflate sub brandul unic de ţară „Wine of Moldova”.
Viorel Garaz, expert marketing, Oficiul Național al Viei și Vinului: „Suntem mândri să participăm în premieră la acest eveniment de o importanţă imensă pentru industria vinicolă a Republicii Moldova. Am prezentat un portofoliu divers de vinuri seci, întrucât consumatorul românesc se arată interesat de consumul de vinuri din acest segment. ONVV şi-a propus drept obiectiv să lărgească oferta de vinuri seci de calitate ale Republicii Moldova, pentru ca Vinul Moldovei să devină competitiv pe piaţă.”
România – o piaţă strategică pentru Vinul Moldovei
România reprezintă o piaţă importantă pentru vinurile moldoveneşti. Volumul exportului pentru primele 9 luni ale anului 2014 a fost de aproximativ 760 mii litri de vin îmbuteliat, cu 52% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. În prezent, se estimează că capacitatea pieței României este de cca 480 milioane de litri de vin, valoarea cărora este de cca 350 milioane de euro. Cu un consum pe cap de locuitor de cca 24 de litri anual, România este plasată în top 10 ţări din Europa conform acestui indicator. Datorită ieşirii din recesiunea economică, specialiştii estimează o majorare a consumului de vin, creştere care i-ar putea aduce Republicii Moldova un rol important pe piaţa românească.
5 oportunităţi de reuşită pentru Vinul Moldovei
Republica Moldova are oportunități importante de a crește volumul exportului pe piaţa din România, datorită:
# vecinătății și lipsei barierelor logistice, culturale și lingvistice
# împărtăşirii majorităţii soiurilor indigene de struguri şi notorietății, deja existente, a vinurilor moldoveneşti în România
# ofertei avantajoase a vinurilor noastre seci. La raportul preţ-calitate suntem competitivi cu oferta locală pe acest segment
# reorientării exporturilor Republicii Moldova spre Occident, în contextul embargoului impus de Federaţia Rusă
# avantajelor oferite prin semnarea Acordului de Asociere şi Acordului de Liber Schimb între Republica Moldova şi Uniunea Europeană.
Despre Oficiul Național al Viei și Vinului
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Wine of Moldova. A legend alive”.