Șapte tineri cu suflet neliniștit, caracter puternic, multă ambiție şi o idee de afacere au devenit eroii primului reality show de business din Republica Moldova lansat pe micele ecrane sâmbătă, 25 octombrie.
Viitorii antreprenori fiind provocați de Angry Business şi postul de televiziune MBC, urmează să demonstreze că este posibil să lansezi o afacere care să genereze cel puțin 10.000 de lei în doar 2 luni de la apariția ideii.
Timp de opt săptămâni, sub stricta supraveghere a mentorilor Angry Business, cei șapte tineri antreprenori vor implementa toate instrumentele necesare ca să pună pe picioare idea de afacere cu care au venit la proiect.
#diez îți face cunoștință cu tinerii eroii, cu ideile lor de afaceri și te îndeamnă să-l alegi pe cel mai bun dintre ei votându-l pe site-ul proiectului.
ANA-MARIA COJOCARU – 21 de ani – Decor textil și ceramică pentru casă
Ana-Maria Cojocaru, în vârstă de 21 de ani, are deja cunoștințe teoretice în materie de business. Tânăra și-a finalizat studiile la Facultatea de Economie Generală și Drept, ASEM, este membru al unui partid politic, iar în proiectul TV a venit cu ideea de a deschide un showroom cu decor textil şi ceramică pentru casă, unde moldovenii să-și poată găsi seturi complete de veselă, textile și alte obiecte de interior de diferite stiluri.
Spiritul antreprenorial al Anei-Maria se trage din fragedă copilărie, odată ce a crescut într-o familie cu business în comerț, iar ideea unei afaceri creative vine de la pasiunea sa pentru confecționarea obiectelor hand-made. Niciun cadou din partea Anei-Maria pentru oamenii dragi nu se trece fără o felicitare personalizată, confecționată de ea cu drag.
ARCADIE SCOBIOALA – 26 de ani – Pahare publicitare
Arcadie Scobioala, născut la Mereni, în raionul Anenii Noi, a absolvit Facultatea de Business și Administrare a Afacerilor, la ASEM; a muncit o vară în Alaska (SUA) unde a câștigat bani grei; a mai fost angajat la o fabrică de cărămidă din satul vecin, dar este decis să-și deschidă propria afacere.
La „Business Factory”, Arcadie a venit cu ideea de a plasa mesaje publicitare pe pahare vending de hârtie. Tânărul în vârstă de 26 de ani lucrează la concept din luna mai și chiar dacă deja a avut câteva comenzi, mărturiseşte că are nevoie de instruire în domeniu pentru a-și pune pe picioare afacerea care să-i aducă bani şi succes.
DAN BUDICI – 17 ani – Comercializare țigări electronice
Spiritul antreprenorial nu are vârstă! Daniel Budici are doar 17 ani și deja vrea să se avânte în lumea businessului. Elevul clasei a 11-a a liceului „Iulia Hașdeu” din Capitală, susține că practica bate gramatica și nu vrea să piardă timpul cu prea multă teorie școlară. Daniel citește de mic copil cărți de autodezvoltare, cu profil economic și psihologic. Probabil anume ele au sădit în şcolar sămânța de antreprenor.
La „Business Factory” băiatul vine cu o idee de afacere etichetată de mulți ca fiind nesănătoasă – comercializarea țigărilor electronice. Motivul e simplu – pe cel mai mare viciu al secolului, el vrea să facă bani! Daniel planifică să importe țigările și să le vândă prin intermediul unui magazin online.
ILIE CREŢU – 23 de ani – Companie de construcții
Ilie Crețu, în vârstă de 23 de ani, visează să-și deschidă o companie de construcții. Tânărul are deja experiență în domeniu. Absolvent al Colegiului de Construcții din Chișinău, el a învățat cum se construiește o clădire din temelie, începând ca simplu zidar. Astăzi are o echipă alături de care ridică mai multe construcții în Capitală și nu doar.
După ce termină să-și clădească businessul, Ilie se vede deputat, mai ales că are o pasiune aparte pentru politică și este membru de partid. Mai e şi mare fan al echipei „Steaua București”.
La „Business Factory” Ilie va trebui să demonstreze că banii se fac ușor, chiar și prin muncă grea!
IRINA ROGOJINA – 25 de ani – Servicii de Personal Concierge pentru turiști
La cei 25 de ani ai săi, Irina Rogojina a făcut înconjurul lumii în lung și-n lat. Tânăra a călătorit pe toate continentele în afara Americii de Nord, în calitate de însoțitoare de bord la o companie aeriană din Dubai. După un an și jumătate petrecuți printre nori, ea a revenit acasă și acum lucrează în calitate de manager de turism la o agenție din țară.
Irina spune că meseria îi aduce multă satisfacție, mai ales că şi-a finalizat studiile în domeniul turismului. Pentru ea, acestă activitate este temelia viitorului business, întrucât vrea să lanseze o afacere nouă pentru Republica Moldova – serviciul de Personal Concierge pentru turişti. Despre ce este vorba? Aflați în emisiunile reality show-ului „Business Factory”!
VALERIA COSONEA – 19 ani – Magazin online de ceasuri
Valeria Cosonea, în vârstă de 19 ani, are suficient curaj și ambiție pentru a se lansa în lumea afacerilor. Pentru a obține cunoștințe teoretice în domeniu, tânăra a ales să facă Inginerie economică și business la Universitatea Tehnică din Moldova, unde în permanență demonstrează că este o studentă de nota zece. Vizitează frecvent bibliotecile, însă marea pasiune a Valeriei este shopping-ul, mai ales achiziționarea ceasurilor.
Astfel, Valeria Cosonea a decis să combine utilul cu plăcutul. Pasiunea pentru shopping și accesorii a determinat-o în alegerea nișei de business: ea vrea să deschidă un magazin online de comercializare a ceasurilor la preţuri accesibile pentru toate categoriile de cumpărători.
VIOREL BARBĂNOUĂ – 26 de ani – Event management & promovare creativă
Viorel Barbănouă, în vârstă de 26 de ani a absolvit Relații Internaționale, Științe Politice și Administrative și a ajuns să facă masteratul în Olanda. A început să activeze ca voluntar acum 12 ani, după care se implică într-o serie de proiecte naționale și internaționale în calitate de asistent sau coordonator. Stihia sa sunt evenimentele și activitățile creative, iar printre cele mai marcante job-uri se numără Coordonator Campanii la Amnesty International Moldova și Consultant superior coordonare evenimente cu diaspora la Biroul pentru Relații cu Diaspora din cadrul Guvernului Republicii Moldova.
Spiritul creativ și tendința de a ieși din tipare l-au determinat pe Viorel să lanseze o afacere în organizarea evenimentelor. El a reușit să coordoneze deja 10 proiecte personale, fiind convins că Moldova are potențial de dezvoltare a acestui business. Să vedem cum îi va reuşi!