Lansarea unui nou produs de către Apple duce de regulă la creşterea vânzărilor companiei şi are o contribuţie mică, dar detectabilă la avansul economiei americane, însă în acest an s-ar putea să ajute mai mult economia Taiwanului, piaţa din SUA fiind saturată cu iPhone-uri.
Apple a lansat marţi două noi telefoane, iPhone 6 şi iPhone 6 Plus, şi ceasul inteligent Apple Watch, relatează Mediafax.
Bursa de pe Wall Street nu s-a lăsat impresionată de eveniment, acţiunile fiind în declin în timpul tranzacţiilor electronice.
În ultimul trimestru al anului 2012, de exemplu, introducerea iPhone 5 a avut o contribuţie de 0,2 puncte procentuale la PIB-ul SUA, ceea ce nu a fost puţin pentru o economie de 16.000 de miliarde de dolari la momentul respectiv.
Cu toate acestea, în ultimul trimestru al acestui an nu va fi resimţit un asemenea impact. Piaţa americană este deja saturată cu iPhone-uri şi milioanele de consumatori ar putea să nu mai fie la fel de nerăbdători să cheltuiască pentru un nou model sau să cumpere pentru prima oară un aparat Apple, cu excepţia cazului în care acesta reprezintă o îmbunătăţire considerabilă faţă de modelele precedente, relatează MarketWatch.
În privinţa smartwatch-ului, câţi oameni vor fi dispuşi să plătească pentru un dispozitiv mai mic care oferă puţine avantaje sau chiar deloc faţă de un smartphone, se întreabă Jeffry Bartash, autorul articolului.
Analiştii consideră însă că iPhone 6 va avea cu certitudine o contribuţie la creşterea economică din Taiwan şi la exporturile Chinei, unde sunt fabricate componte ale smartphone-ului Apple.