ANT (Autoritatea Națională de Turism) din România are un plan măreț de viitor care presupune încheierea unui contract priviind achiziționarea serviciilor de coproducție pentru un film de 45 de minute și 4 viniete de 30 de secunde.
Aceste filmulețe urmând să fie difuzate pe National Geographic Channel, post internațional de televiziune, potrivit Metropotam. Printre cele 10 țări în care vor fi difuzate filmulețele se află și: Germania, Franța, Italia, Marea Britanie și Rusia.
Proiectul este estimat la aproape 1 milion de euro.
Tot proiectul va fi realizat în coproducție cu National Geographic Channel și curpinde un film documentar de 45 de minute și 4 viniete (filme scurte). Tot acest proiect fiind prezentat sub conceptul „Smart Cities”.
Conceptul de Smart Cities presupune și realizarea unor machete de presă pentru promovarea Bucureștiului și a produselor turistice cheie ale României.
Filmulețele vor fi apoi difuzate pe National Geographic Channel în perioada februarie – mai 2015. Ca piețe țintă, așa cum au fost identificate în urma cercetărilor realizate sunt țări precum Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, Rusia, România, Spania, Polonia și Abu Dhabi (capitala Emiratelor Arabe Unite) iar ca piețe de oportunitate, India.
Filmul documentar va promova Bucureștiul ca destinație „smart de city-break” și va conține cele mai reprezentative patru puncte de atracție ale capitalei. Se va promova, de asemenea, și peisajul cultural, trecutul istoric, infrastructura pentru educație, dar și stilul de viață al locuitorilor.
Smart Cities, initiat de National Geographic Channel presupune realizarea a câte unui film documentar pentru 18 orașe europene relevante.